Crea la teva història

Hola a tothom. Esperem que aquests dies de confinament estiguin passant de la millor manera possible.

Us volem proposar que creeu la vostra pròpia història relacionada amb la Coronavirus. Si voleu/podeu, li podreu donar vida utilitzant una aplicació per telèfon i tauletes que es diu Toontastic. Aquí en teniu un exemple.

Primer caldrà que penseu la història amb les seves corresponents part; Inici (presentació dels personatges, lloc…) nus (on es planteja quin problema o situació hi ha) i desenllaç (on es resol aquest problema o situació). No oblideu el títol! Escriviu-la en un ordinador. Si feu servir un programa d’edició de texts podreu també corregir les faltes (word, opeonffice, docs…). Si voleu podeu crear un ‘Soryboard‘, un document on es dibuixen com anirà la història. això us ajudarà a tenir-la més ben planificada.

El següent pas és passar aquesta història a l’aplicació de la que hem parlat més amunt. No és necessari registrar-se per fer-la servir i permet editar una història amb personatges animats i enregistrar so per als diàlegs.Es pot escollir entre tres tipus d’històries:

• Curta: 3 escenes>inici, trama i desenllaç
  • Clàssica: 5 escenes> inici, conflicte, canvi, clímax i resolució
  • Informe científic: 5 escenes > pregunta, hipòtesis, experiment, resultats i conclusions.

Com funciona?

1 – Escollir l’escenari. Dins de l’escenari hi ha diferents ambients i elements que tenen moviment (cal explorar-los)

2 – Escollir  els personatges. Es poden modificar les seves característiques.

3 – Arrossegar els personatges i situar-los a l’escenari

3 – Els personatges es poden moure desplaçant-los dins dels diferents ambients de l’escenari amb el dit i fent-los girar a dreta / esquerra

4 – Fer clic al botó START per començar la gravació de la primera escena: desplaçar els personatges d’un en un i gravar els diàlegs simultàniament.

5- Es pot escollir una música de fons de diferent ambientació

6- Fer clic al botó GRAVACIÓ i l’escena es guarda automàticament. Un menú ens permet accedir a la gravació de la següent escena

7- Un cop finalitzades totes les escenes es crea la pel.licula i s’introdueix el títol i els crèdits

Un cop finalitzat es genera un arxiu que es pot guardar(al dispositiu amb format mp4) , reeditar o eliminar. Ens ho envieu a escoladecalders@escoladecalders.cat i ho penjarem al blog.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *