En aquest mòdul començarem a treballar amb l’Scratch, un viatge al·lucinant pel camí de la programació!
El repte final d’aquest mòdul serà la creació de postals interactives. Per tal de resoldre el repte descobrirem l’entorn de l’Scratch i la necessitat de programar. Explorarem els objectes i els personatges que seran els protagonistes de la nostra postal. Començarem a programar fent un diàleg, movent els personatges per anar construint l’acció i animant els objectes i els personatges.
SESSIÓ | PLANS DE TREBALL | ACTIVITATS |
Sessió 1 | Què és l’Scratch?
Descobrim el web de l’Scratch Creem un usuari per començar a treballar Presentem el projecte |
|
Sessió 2 | Planificació del projecte
L’entorn de programació de l’Scratch Creació de personatges Diàleg entre personatges |
|
Sessió 3 | Els personatges es poden moure?
El bloc de moviment Primers moviments: mou-te, rebota, fixa la rotació, posició inicial, vés a, llisca Estructura iterativa Direcció del moviment Personatges animats |
|
Sessió 4 | Dibuixar personatges
Editar vestits Mode mapa de bits i mode vectorial Importació de personatges Respecte als drets d’autor Ús de la càmera per crear personatges |
|
Sessió 5
Ens movem en totes direccions |
Propietats dels personatges
Els personatges saben dibuixar El bloc “llapis” Dibuixem polígons i estrelles |
|
Sessió 6 | On són els personatges? |
|
Sessió 7 | Efectes gràfics dels personatges
Altres propietats dels personatges Dibuix de figures i estampació de personatges Nombres aleatoris Coordenades de l’escenari |
|
Sessió 8
Efectes de so |
Afegim so des de la galeria
Enregistrament de so Afegim so des d’un fitxer Fem música |
|
Sessió 9 | Estructures condicionals
Expressions lògiques Sensors i operadors Preguntes i respostes |
|
Sessió 10 | Esdeveniments
Enviament de missatges |
|
Sessió 11 | Revisió de la descripció del projecte
Programació del projecte Aprofitar altres projectes o programes Control de funcionament del projecte |
|
Sessió 12 | Com fer una presentació?
Ens autoavaluem Ens avaluem com a grup |
|