Pla de Consum de fruita

Un curs més, la nostra escola torna a participar en el programa de la Generalitat de Catalunya “Pla de consum de fruita a l’escola“.
Aquest pla consisteix en distribuir gratuïtament fruita fresca als nens i nenes d’Educació Primària del centre al llarg del curs. Durant una setmana de cada mes ens portaran a l’escola fruita seleccionada en funció de l’estació de l’any. La fruita es repartirà als nens i nenes de tota l’escola a l’hora d’esmorzar.

Els objectius són:

• Oferir fruita gratuïta en els esmorzars i berenars dins del centre escolar.
  • Informar sobre els beneficis de pujar el consum de fruites i verdures, i sobre la seva diversitat, trets, producció, estacionalitat, etc.
  • Proposar el consum de fruites com una alternativa excel·lent al consum d’altres aliments amb menys qualitat nutricional.

Es pretén amb això afavorir la salut dels infants i promoure el consum de fruites, verdures, fruita seca, llegums i aigua i reduir el consum de llaminadures, begudes refrescants i brioxeria.

És una iniciativa de la Unió Europea amb l’acció conjunta dels departaments d’Agricultura, Salut i Ensenyament.

La fruita: què n’has de saber?

Molts estudis demostren els beneficis de consumir cinc racions al dia de fruites i verdures

És a dir tres peces de fruita i dues racions de verdura.

Què és una ració de fruita?

• Una peça mitjana com ara poma, pera, taronja, préssec, etc.
  • Un o dos talls de síndria, meló, pinya, etc.
  • Un bol de cireres, maduixes, etc.

Què és una ració de verdura
?

• Un plat de verdura cuita, mongeta tendra, espinacs, crema de carbassó, minestra, etc.
  • Un o dos tomàquets amanits, etc.
  • Un plat d’amanida variada, etc.