Projecte d’escola: Superherois i Superheroïnes sense capa ni espasa

Justificació del projecte

Des que el món és món hi ha hagut grans personatges, creadors, innovadors, somiadors i somiadores que han fet avançar el món. N’hi ha que van néixer rics i d’altres pobres; alguns van haver de lluitar per le seves idees i d’altres ho van tenir molt fàcil; uns van ser reconeguts i aplaudits en vida i, d’altres, incompresos fins molt després de la seva mort.

Tots ells són autèntics superherois i superheroïnes, gent que han deixat el món millor que com el van trobar, que s’han expressat i han demostrat que es pot innovar i crear en qualsevol terreny.

Aquests superherois i superheroïnes no tenen res en comú entre ells, no comparteixen origen, ni caràcter, no tenen els mateixos trets de personalitat, ni treballen en els mateixos àmbits… l’única cosa que comparteixen és la voluntat sense límits, el saber reconèixer les seves qualitats, el fet  d’esforçar-se al màxim i lluitar per allò que volen, la seva capacitat d’aprendre dels que saben…

Per què no dedicar tot un curs a conèixer aquests superherois?  Treballant-los podem inspirar als nostres alumnes, fer-los veure que és important a lluitar per fer realitat les seves idees; ajudar-los a perseguir els seus somnis, a seguir la seva vocació i adonar-se que, les seves pròpies idees, poden ser tan vàlides i noves com les dels personatges que hem conegut.

Aquesta proposta pot encaixar perfectament amb el centre d’interès del curs passat, generarem un altre personatge, la Superwin, que ens ajudarà en l’ancoratge i l’arrelament del projecte amb la nostra comunitat educativa.

Aquest projecte aposta fort per la coeducació, per tant, cal treballar personatges masculins i femenins en paritat de nombre i de rellevància (sortir dels tòpics dels científics i les ballarines).

Podem trobar informació sobre els nostres superherois i superheroïnes a molts llocs, però la proposta està inspirada en els llibres: “Contes de bona nit per a nenes rebels” i “Contes per a nens que somien canviar el món”