Primària

Els continguts que es treballen a les diferents àrees curriculars garantiran l’assoliment de les Competències Bàsiques a l’etapa de Primària.

Competències bàsiques

Una competència bàsica és la capacitat que han de tenir els vostres fills per aplicar coneixements, habilitats i actituds apreses en diferents contextos, és a dir, en diferents situacions de la vida quotidiana.

Les vuit competències que s’han d’assolir en acabar l’etapa de l’educació primària són les que es consideren bàsiques per afavorir que els vostres fills siguin autònoms a l’hora d’aprendre i tinguin un desenvolupament personal i social.

  • Competència comunicativa lingüística i audiovisual
  • Competències artística i cultural
  • Tractament de la informació i competència digital
  • Competència matemàtica
  • Competència d’aprendre a aprendre
  • Competència d’autonomia i iniciativa personal
  • Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic
  • Competència social i ciutadana

Àrees de l’educació primària

Les àrees de coneixement en què s’organitza l’educació primària són:

  • Llengua catalana i literatura, llengua castellana i literatura.
  • Llengua estrangera.
  • Coneixement del medi natural, social i cultural.
  • Educació artística.
  • Educació física.
  • Matemàtiques.
  • Educació per a la ciutadania i els drets humans (en un dels cursos del cicle superior de l’etapa).

També oferim de manera opcional per a les famílies que ho demanin l’àrea de religió o una àrea alternativa a aquesta.

 

Projecte interdisciplinari

IMG_0296

A cada cicle de primària els vostres fills faran un treball o projecte interdisciplinari, és a dir, un treball que es realitza entre diferents àrees del curs. Aquest projecte es fa a partir d’un tema de la vida diària, i s’hi faran activitats en què calgui aplicar coneixements de diverses àrees.

Amb aquests projectes es pretén que els vostres fills aprenguin a relacionar els aprenentatges i les competències bàsiques aconseguides i a aplicar-les en un tema concret de la vida quotidiana.

 

Atenció a la diversitat i suport escolar personalitzat (SEP)

atencio diversitat

A l’escola tenim un conjunt de recursos personals i de mesures organitzatives per millorar els aprenentatges dels alumnes que tenen dificultats per seguir el ritme del grup. Entre els recursos personals podem destacar l’actuació de professionals concrets, com poden ser el mestre de l’aula, logopedes, especialistes de serveis educatius, etc. i entre les mesures organitzatives trobem els suports individuals, el suport en grups reduïts dins d’horari lectiu i el suport escolar personalitzat (SEP), que es pot organitzar fora i dins de l’horari lectiu.

El SEP és un conjunt de mesures organitzatives orientades a aconseguir que cap infant s’endarrereixi en els seus aprenentatges. Els vostres fills rebran el suport del SEP quan s’identifiqui que no han assolit un determinat nivell en els aprenentatges bàsics que s’hagin treballat a l’aula, a fi que no s’endarrereixin. Aquest suport ha de ser temporal.

Aquestes mesures poden anar adreçades als infants que presentin dificultats per seguir el ritme de la classe o per estimular els alumnes amb alt rendiment.

Oferim aquest recurs als vostres fills dins i fora de l’horari lectiu depenent del nivell.

A l’educació primària es prioritza el reforç als alumnes de cicle inicial que aprenen a llegir i escriure i als alumnes de cicle superior que tinguin dificultats lectores o endarreriments en aspectes concrets.

Alumnes amb NEE

Tots els infants són diferents i tenen necessitats educatives diverses però hi ha alguns nens i nenes que necessiten una atenció especial i més ajudes i suports per poder compartir les activitats amb els seus companys de l’escola. Generalment són necessitats derivades de les seves condicions personals, de problemes de mobilitat o d’alguna discapacitat.

En cas que el vostre fill o filla presenti alguna de les condicions abans esmentades, pot ser considerat un alumne amb necessitats educatives especials (NEE). En aquests casos, l’equip d’assessorament i orientació psicopedagògica (EAP), en col·laboració amb els mestres i altres professionals especialitzats, identificarà i valorarà les seves necessitats educatives i us orientarà per tal que la seva integració a l’aula sigui màxima.

Avaluació

left_flash

L’avaluació a l’educació primària és contínua i global, és a dir, que es tenen en compte el progrés i l’evolució del vostre fill o filla en el conjunt de totes les àrees i al llarg de cada curs.

Informació Avaluació

 

 

Canvi d’etapa

la foto (6)

Un cop acabada l’educació primària, el vostre fill o filla ha de continuar els estudis obligatoris de l’educació secundària.El nostre centre es troba adscrit a l’Institut de Secundària Salvador Dalí i a l’Institut Estany de la Ricarda.

Els centres d’educació primària som els responsables de fer arribar als centres d’educació secundària del vostre fill o filla la documentació obligatòria sobre el seu procés d’aprenentatge, així com aquella informació que consideri necessària per facilitar la seva incorporació a la nova etapa i que permeti assegurar la continuïtat i coherència del procés educatiu, que ha rebut el vostre fill o filla entre una etapa i una altra.

Podeu llegir més als documents oficials següents:

curriculum_ep

competencies_pri