MOLTÍSSIMES GRÀCIES NENS I NENES DE 2N PER AJUDAR-ME A INVESTIGAR EL CODI PER ATURAR EL VIRUS “COVI COVI”!!!!
OBLIGATÒRIES:
ACTIVITAT | QUÈ HEM DE FER? | COM L’HEM DE FER? | QUIN RETORN HEM DE FER? |
CÀLCUL MENTAL
Per imprimir: https://agora.xtec.cat/escolacastellum/primaria/2n/calcul-mental/ Per respondre en formulari: |
Fer les preguntes del càlcul mental d’ aquesta setmana
(7.46). |
Algun familiar o tu mateix llegeixes cada pregunta dues vegades i desprès escrius les respostes. Si no saps alguna resposta fas una ratlla. Recorda que la resposta ha de tenir un número i quina cosa és aquell número. Per exemple: “3 pomes”. | 1-Foto de les solucions.
2-Escanejat de les solucions. 3-Omplir el formulari adjunt. A les famílies us demanem saber si han necessitat material per comptar o ho han fet amb el cap. Si ho fan amb el formulari i no saben una pregunta poden posar “No ho sé”. |
RESTES ÀBAC | Ara que ja dominem les sumes, comencem amb les restes. Has de resoldre les activitats proposades amb l’àbac construït. | 1- Mirar el vídeo.
2- Agafar l’àbac i fer les activitats proposades. |
1-Foto o escanejat de la “fitxa” que han realitzat. |
DIARI CORONAVIRUS
https://agora.xtec.cat/escolacastellum/general/diari-del-coronavirus/ DICTAT |
1-Escriure el diari d’aquesta setmana.
2-Fer memòria visual de les 4 paraules noves. 3-Fer el dictat a partir de divendres. |
1- Mirar l’article de la web del diari del Coronavirus seguint tots els passos que et demana.
2-Fer un circuit i posar les 4 noves paraules en un lloc de la casa i escriure-les en un altre. Fer-ho dos cops al dia. 3- A partir del divendres, fer el dictat amb l’ajuda d’un adult. Recorda que abans de fer el dictat te’l pots llegir, subratllar les paraules que més dificultat tenen, escriure’l i tot el que necessitis per preparar-lo bé. |
1- Foto o escanejat de l’escrit en esborrany (abans de passar-lo a net) només amb la revisió feta per l’infant, sense intervenció de l’adult.
2- Foto o escanejat del resultat final del diari d’aquesta setmana. 3- Foto o escanejat del dictat. |
LA OVEJA QUE PERDIÓ 40 KILOS DE LANA
Noticia letra imprenta: La oveja que perdió 40 kilos de lana- impremta Noticia letra de palo: La oveja que perdió 40 kilos de lana- pal Preguntas: La oveja que perdió 40 kilos de lana – PREGUNTAS Formulario: https://forms.gle/vUB6bkcZJnLUxaTY7 |
1- Llegir i enregistrar dues parts de la lectura.
2- Contestar les preguntes. |
1- Llegeix aquesta notícia i mentre la llegeixis per primera vegada grava’t en vídeo o àudio. Només cal que gravis dues de les 7 parts que hi ha.
2- Després contesta les preguntes al formulari o imprimint el document word adjunt. |
Gravació amb vídeo o àudio de la lectura per primera vegada de dues parts de la notícia.
Les preguntes es poden retornar: 1-Foto de les solucions. 2-Escanejat de les solucions. 3-Omplir el formulari adjunt. |
LA EVOLUCIÓN DEL HOMBRE Y LA MUJER.
Video 1: https://www.youtube.com/watch?v=5PZVT4FY8Bs Vídeo 2: https://www.youtube.com/watch?v=y6BjSO7KdAQ&t=37s Preguntas: LA EVOLUCIÓN DEL HOMBRE Formulario: https://forms.gle/JYTEdXJFFYGd9ZYc7 |
Aquest curs hem estat descobrint la prehistòria. Per tancar el tema anirem fent un recordatori dels diferents temes.
Aquesta setmana repassarem l’Evolució de l’Home. Llegir l’escrit, mirar els dos vídeos i contestar les preguntes. |
OPCIÓ 1: Llegir el text. mirar els dos vídeos i contestar les preguntes.
OPCIÓ 2: Obrir el formulari de l’edat del metalls. Allà hi ha l’escrit, els dos vídeos que s’han de visionar i després contestar les preguntes dins el mateix qüestionari. |
1- Imprimir les preguntes i enviar escanejat o fotografia.
2- Respondre el formulari i enviar-lo. |
ESPECIALITATS:
ACTIVITAT | QUÈ HEM DE FER? | COM L’HEM DE FER? | QUIN RETORN HEM DE FER? |
MÚSICA
Us faig 2 propostes musicals. Escull la que més t’agradi: Proposta 1) Música per un apartament i 6 percussionistes:
Proposta 2) MusiJoc |
Proposta 1 – El segon trimestre havíem d’anar al teatre a veure Essències, un espectacle on, a part d’instruments convencionals com el saxo, el piano o el contrabaix, els músics tocaven instruments poc convencionals o fets amb material reciclat.
Aquí teniu la versió llarga de la peça de l’apartament! A classe vam veure la cuina i vam parlar de quins “instruments” feien servir. Mireu les altres habitacions atentament.
Proposta 2 – Aquí teniu un joc amb propostes musicals per jugar en família, el MusiJoc.
|
Proposta 1- Mira el vídeo de l’apartament.
Escull diferents estris de casa teva. Fes un ritme de 4 temps i ves-lo repetint (obstinat rítmic). Pots fer-ho sol o pots fer-ho amb la teva família. En aquest enllaç us ho explico: Grava un vídeo o àudio fent el ritme.
Proposta 2- Juga a aquest joc amb la família. T’ho passaràs molt bé! En aquest enllaç us explico com funciona el joc: |
Proposta 1 – Podeu enviar-me el vídeo o l’àudio al meu correu: efontrod@xtec.cat
Proposta 2 – Podeu enviar-me un correu o un àudio a efontrod@xtec.cat , explicant-me com us ha anat el joc, quina prova us ha agradat més o la proposta de la casella del COR. |
OPCIONALS:
ACTIVITAT | QUÈ HEM DE FER? | COM L’HEM DE FER? | RETORN OPCIONAL |
CONSTRUÏM AMB COSSOS GEOMÈTRICS | Fer alguna “creació” amb els cossos geomètrics que trobis per casa. | Ara que ja saps què són els cossos geomètrics. T’animem a fer una “creació” lliure amb els cossos geomètrics que vulguis i trobis per casa. | |
FEM JEROGLÍFICS!
Formulari: |
Aprendre què són els jeroglífics i com es resolen.
Resoldre tots els jeroglífics que sapigueu. |
Mirar bé les imatges del formulari i escriure la resposta. A vegades us anirà bé tenir un paper en brut al costat per si us cal anotar alguna cosa en brut. | |
ENVIA UNA CARTA A UN AMIC O AMIGA! | Escriure una carta a un company o companya de la classe. La podeu escriure en català o castellà, com us vagi millor. | Pots explicar o preguntar el que vulguis.
Recorda escriure el remitent clar perquè et puguin fer el retorn. Si necessites alguna adreça nosaltres te la podem donar. |
Agafa un sobre, posa un segell i envia la carta per correu ordinari. |
PINTA MANDALES | Aquí et deixem dues webs on podràs trobar mandales per pintar. T’animem a provar-ho! | 1- Tria un mandala de la web.
2- Imprimeix el mandala. 3- Pinta’l. |
Si et va de gust ens pots enviar els mandales que hagis fet. |
ÀBAC COMPLEMENTARI | Resoldre les activitats proposades amb l’àbac construït. | Agafar l’àbac i fer les activitats proposades. | 1-Foto o escanejat de la “fitxa” que han realitzat. |
CÀLCUL MENTAL COMPLEMENTARI
Per imprimir: https://agora.xtec.cat/escolacastellum/primaria/2n/calcul-mental/ Per respondre en formulari: |
Fer les preguntes del càlcul mental d’ aquesta setmana
(7.47). |
Algun familiar o tu mateix llegeixes cada pregunta dues vegades i desprès escrius les respostes. Si no saps alguna resposta fas una ratlla. Recorda que la resposta ha de tenir un número i quina cosa és aquell número. Per exemple: “3 pomes”. | 1-Foto o escanejat de la “fitxa” amb els resultats.
2-Fer el formulari amb l’enllaç pertinent. |
SESSIÓ BMATH
https://agora.xtec.cat/escolacastellum/primaria/1r/bmath-app-per-fer-matematiques-en-familia/ |
Fer les activitats que et proposa l’ aplicació bmath al mòbil, tablet o ordinador. | Descarregar l’aplicació i entrar al bmath amb les teves dades. Cada dia et proposarà unes activitats, si et costen t’ ajudarà a repassar-les i si veu que ho entens bé augmentarà la dificultat. És interessant fer-ho cada dia, són uns 15 minuts i quan acaben aconsegueixen cases i elements per fer un poble, fet que els motiva a seguir avançant. A més segueix la línia del treball de quadernets que fem a l’ escola. |
Comentaris recents