ACTIVITATS DEL 18 AL 22 DE MAIG

MOLTÍSSIMES GRÀCIES NENS I NENES DE 2N PER AJUDAR-ME A INVESTIGAR EL CODI PER ATURAR EL VIRUS “COVI COVI”!!!!

OBLIGATÒRIES:
ACTIVITAT QUÈ HEM DE FER? COM L’HEM DE FER? QUIN RETORN HEM DE FER?
CÀLCUL MENTAL 

Per imprimir: https://agora.xtec.cat/escolacastellum/primaria/2n/calcul-mental/

Per respondre en formulari:

7.46. https://forms.gle/CL45peWZE6EKT8Dz9 

Fer les preguntes del càlcul mental d’ aquesta setmana

(7.46).

Algun familiar o tu mateix llegeixes cada pregunta dues vegades i desprès escrius les respostes. Si no saps alguna resposta fas una ratlla. Recorda que la resposta ha de tenir un número i quina cosa és aquell número. Per exemple: “3 pomes”. 1-Foto de les solucions.

2-Escanejat de les solucions.

3-Omplir el formulari adjunt.

 A les famílies us demanem saber si han necessitat material per comptar o ho han fet amb el cap.

Si ho fan amb el formulari i no saben una pregunta poden posar “No ho sé”.

RESTES ÀBAC 

https://agora.xtec.cat/escolacastellum/primaria/2n/abac/

Ara que ja dominem les sumes, comencem amb les restes. Has de resoldre les activitats proposades amb l’àbac construït. 1- Mirar el vídeo.

2- Agafar l’àbac i fer les activitats proposades.

1-Foto o escanejat de la “fitxa” que han realitzat.
DIARI CORONAVIRUS

https://agora.xtec.cat/escolacastellum/general/diari-del-coronavirus/ 

DICTAT

https://agora.xtec.cat/escolacastellum/primaria/2n/dictat/

1-Escriure el diari d’aquesta setmana.

2-Fer memòria visual de les 4 paraules noves.

3-Fer el dictat a partir de divendres.

1- Mirar l’article de la web del diari del Coronavirus seguint tots els passos que et demana.

2-Fer un circuit i posar les 4 noves paraules en un lloc de la casa i escriure-les en un altre. Fer-ho dos cops al dia.

3- A partir del divendres, fer el dictat amb l’ajuda d’un adult. Recorda que abans de fer el dictat te’l pots llegir, subratllar les paraules que més dificultat tenen, escriure’l i tot el que necessitis per preparar-lo bé.

1- Foto o escanejat de l’escrit en esborrany (abans de passar-lo a net) només amb la revisió feta per l’infant, sense intervenció de l’adult. 

2- Foto o escanejat del resultat final del diari d’aquesta setmana.

3- Foto o escanejat del dictat.

LA OVEJA QUE PERDIÓ 40 KILOS DE LANA

Noticia letra imprenta: La oveja que perdió 40 kilos de lana- impremta

Noticia letra de palo: La oveja que perdió 40 kilos de lana- pal

Preguntas: La oveja que perdió 40 kilos de lana – PREGUNTAS

Formulario: https://forms.gle/vUB6bkcZJnLUxaTY7 

1- Llegir i enregistrar dues parts de la lectura.

2- Contestar les preguntes.

1- Llegeix aquesta notícia i mentre la llegeixis per primera vegada grava’t en vídeo o àudio. Només cal que gravis dues de les 7 parts que hi ha.

2- Després contesta les preguntes al formulari o imprimint el document word adjunt.

Gravació amb vídeo o àudio de la lectura per primera vegada de dues parts de la notícia.

Les preguntes es poden retornar:

1-Foto de les solucions.

2-Escanejat de les solucions.

3-Omplir el formulari adjunt.

LA EVOLUCIÓN DEL HOMBRE Y LA MUJER. 

Video 1: https://www.youtube.com/watch?v=5PZVT4FY8Bs 

Vídeo 2: https://www.youtube.com/watch?v=y6BjSO7KdAQ&t=37s 

Preguntas: LA EVOLUCIÓN DEL HOMBRE

Formulario: https://forms.gle/JYTEdXJFFYGd9ZYc7 

Aquest curs hem estat descobrint la prehistòria. Per tancar el tema anirem fent un recordatori dels diferents temes.

Aquesta setmana repassarem l’Evolució de l’Home.

Llegir l’escrit, mirar els dos vídeos i contestar les preguntes.

OPCIÓ 1: Llegir el text. mirar els dos vídeos i contestar les preguntes.

OPCIÓ 2: Obrir el formulari de l’edat del metalls. Allà hi ha l’escrit, els dos vídeos que s’han de visionar i després contestar les preguntes dins el mateix qüestionari.

1- Imprimir les preguntes i enviar escanejat o fotografia.

2- Respondre el formulari i enviar-lo.

 

ESPECIALITATS:
ACTIVITAT QUÈ HEM DE FER? COM L’HEM DE FER? QUIN RETORN HEM DE FER?
MÚSICA

Us faig 2 propostes musicals. Escull la que més t’agradi:

Proposta 1) Música per un apartament i 6 percussionistes:

https://youtu.be/sVPVbc8LgP4

 

 

 

Proposta 2) MusiJoc 

https://view.genial.ly/5e83abcf59ee3c0df4e2ecb6

Proposta 1 – El segon trimestre havíem d’anar al teatre a veure Essències, un espectacle on, a part d’instruments convencionals com el saxo, el piano o el contrabaix, els músics tocaven instruments poc convencionals o fets amb material reciclat.

Aquí teniu la versió llarga de la peça de l’apartament! A classe vam veure la cuina i vam parlar de quins “instruments” feien servir. Mireu les altres habitacions atentament.

 

 

Proposta 2 – Aquí teniu un joc amb propostes musicals per jugar en família, el MusiJoc.

 

Proposta 1- Mira el vídeo de l’apartament.

Escull diferents estris de casa teva. Fes un ritme de 4 temps i ves-lo repetint (obstinat rítmic). Pots fer-ho sol o pots fer-ho amb la teva família.

En aquest enllaç us ho explico:

https://youtu.be/XVQ6v0iNw1o

Grava un vídeo o àudio fent el ritme.

 

 

 

 

Proposta 2- Juga a aquest joc amb la família.

T’ho passaràs molt bé!

En aquest enllaç us explico com funciona el joc:

https://youtu.be/EDY6jUw-yp8

Proposta 1 – Podeu enviar-me el vídeo o l’àudio al meu correu: efontrod@xtec.cat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Proposta 2 – Podeu enviar-me un correu o un àudio a efontrod@xtec.cat , explicant-me com us ha anat el joc, quina prova us ha agradat més o la proposta de la casella del COR.

OPCIONALS:
ACTIVITAT QUÈ HEM DE FER? COM L’HEM DE FER? RETORN OPCIONAL
CONSTRUÏM AMB COSSOS GEOMÈTRICS Fer alguna “creació” amb els cossos geomètrics que trobis per casa. Ara que ja saps què són els cossos geomètrics. T’animem a fer una “creació” lliure amb els cossos geomètrics que vulguis i trobis per casa.
FEM JEROGLÍFICS!

Formulari:

https://forms.gle/xejYdiXfXko8NbV5A 

Aprendre què són els jeroglífics i com es resolen.

Resoldre tots els jeroglífics que sapigueu.

Mirar bé les imatges del formulari i escriure la resposta. A vegades us anirà bé tenir un paper en brut al costat per si us cal anotar alguna cosa en brut.
ENVIA UNA CARTA A UN AMIC O AMIGA! Escriure una carta a un company o companya de la classe. La podeu escriure en català o castellà, com us vagi millor. Pots explicar o preguntar el que vulguis. 

Recorda escriure el remitent clar perquè et puguin fer el retorn. 

Si necessites alguna adreça nosaltres te la podem donar.

Agafa un sobre, posa un segell i envia la carta per correu ordinari.
PINTA MANDALES

https://mandalas.dibujos.net/

https://imprimirmandalas.com/

Aquí et deixem dues webs on podràs trobar mandales per pintar. T’animem a provar-ho! 1- Tria un mandala de la web.

2- Imprimeix el mandala.

3- Pinta’l. 

Si et va de gust ens pots enviar els mandales que hagis fet.
ÀBAC COMPLEMENTARI

https://agora.xtec.cat/escolacastellum/primaria/2n/abac/

Resoldre les activitats proposades amb l’àbac construït. Agafar l’àbac i fer les activitats proposades. 1-Foto o escanejat de la “fitxa” que han realitzat.
CÀLCUL MENTAL COMPLEMENTARI

Per imprimir: https://agora.xtec.cat/escolacastellum/primaria/2n/calcul-mental/

Per respondre en formulari:

https://forms.gle/p2NkuEaSb1LotrJV9 

Fer les preguntes del càlcul mental d’ aquesta setmana

(7.47).

Algun familiar o tu mateix llegeixes cada pregunta dues vegades i desprès escrius les respostes. Si no saps alguna resposta fas una ratlla. Recorda que la resposta ha de tenir un número i quina cosa és aquell número. Per exemple: “3 pomes”. 1-Foto o escanejat de la “fitxa” amb els resultats.

2-Fer el formulari amb l’enllaç pertinent.

SESSIÓ BMATH

https://agora.xtec.cat/escolacastellum/primaria/1r/bmath-app-per-fer-matematiques-en-familia/

Fer les activitats que et proposa l’ aplicació bmath al mòbil, tablet o ordinador. Descarregar l’aplicació i entrar al bmath amb les teves dades. Cada dia et proposarà unes activitats, si et costen t’ ajudarà a repassar-les i si veu que ho entens bé augmentarà la dificultat. És interessant fer-ho cada dia, són uns 15 minuts i quan acaben aconsegueixen cases i elements per fer un poble, fet que els motiva a seguir avançant. A més segueix la línia del treball de quadernets que fem a l’ escola.