Projecte Namasté

Per fer un bon aprenentatge és necessari que el cos estigui relaxat, que la respiració sigui lliure i ample, sense bloquejos, que les emocions estiguin equilibrades i que la ment estigui tranquil·la per poder concentrar-se. Namasté és un projecte que neix a la nostra escola del desig de compartir eines i tècniques per afavorir el benestar dels infants i de la relació amb el grup-classe.

La seva aplicació no comporta fer grans canvis dins la dinàmica de classe, només  dedicar-hi uns minuts abans i/o després de les activitats programades. Es tracta d’utilitzar aquest recurs com una eina més de millora de l’aprenentatge, dins del currículum.

Els moments més recomanables són a l’entrada al matí, després del pati o a la tarda abans de començar. També pot ser un bon moment al final de la jornada escolar, justament per interioritzar tot allò que s’ha après. I evidentment en qualsevol altra situació en que es pugui percebre nerviosisme o falta de concentració.