Elginy

Aquest curs hem iniciat un nou grup de recerca anomenat El giny.

La seva finalitat era recrear estructures, mecanismes o ginys presents en el nostre dia a dia.  Per a construir-los hem utilitzat material de reciclatge: cartrons, bastonets i palets de fusta, cartolines, taps de plàstic… Hem representat tobogans gegants aquàtics i de terra, cotxes proposats per globus, ascensors de pàrking… Per completar aquest treball hem muntat dos estructures basades en el funcionament  de les politges  i una font d’aigua perquè així la resta de companys de l’escola els pugui analitzar i comprendre com rutllen aquests mecanismes.

També hem manipulat diversos components elèctrics per a conèixer el funcionament bàsic de molts dels aparells elèctrics quotidians. Hem utilitzat ventiladors, motors, cables, brunzidors… Fins i tot hem creat una petita decoració nadalenca animada.

Per conèixer una mica més sobre el funcionament de les energies renovables hem construït diversos prototips: dos generadors solars, un cotxe solar i una central d’energies renovables. Estaran a disposició de les nenes i els nens de l’escola perquè puguin investigar com funcionen.