Reciclar i transformar l’oli de cuina

Aquest era el nostre repte: de quina manera podem reciclar l’oli de cuina i en què el podem transformar. Un repte gens fàcil.

A la primera pluja d’idees la majoria deia que a casa el tiraven desaigües avall. Alguns, més aviat pocs, el portaven a la deixalleria. I d’altres deien que el guardaven a casa.

2016-11-02-11-01-23-copiar

Comencem a investigar: quina seria l’opció correcta?

En un punt de la nostra recerca vam trobar una informació molt valuosa: 1 litre d’oli contamina 10.000 litres d’aigua. Per tant, l’opció dels desaigües va quedar automàticament eliminada.

Ara només ens queden 2 camins: deixalleria i l’oli que ens queda a casa. La primera opció ens va portar a visitar la deixalleria municipal, i l’Ajuntament de Palafrugell ens va donar 1 pot de reciclatge d’oli a cada alumne de l’escola! I la segona opció ens va portar a fer sabó. Com és possible que l’oli brut sigui capaç de treure les taques de la roba? Què té de màgic el sabó?