Lecxit a l’escola

Des de fa molts cursos es fa el LECXIT a l’escola gràcies a la Fundació Pallach i el seu voluntariat.

Què és?

LECXIT és un programa que té per objectiu incrementar l’èxit educatiu dels infants a través del treball per la millora de la seva comprensió lectora. La clau de LECXIT està en treballar de forma lúdica i amena gràcies al voluntariat i a la implicació de l’entorn dels nens i nenes que participen en el programa.

Com funciona?

LECXIT funciona gràcies a la col•laboració dels voluntaris i voluntàries, que acompanyen els infants en la lectura amb una tutoria individual per setmana. També és clau la participació de les escoles, amb les quals es creen ponts pedagògics, i de les famílies, que disposen de material de suport per incentivar la lectura a casa. El projecte estableix vincles amb entitats de l’entorn de l’escola, com entitats culturals i socials, biblioteques o mitjans de comunicació locals, per fer el teixit local partícip d’aquest procés.