Passaport EDUNAUTA – 3r i 4t

Bones,

Aquesta setmana i la que ve a 3r i 4t iniciem un viatge i una experiència d’educació més enllà de l’escola.

Iniciem EL PASSAPORT EDUNAUTA!!!!

I per descobrir què és fem un ESCAPE ROOM!!!

La idea és promocionar l’entorn i el municipi com agent educatiu. L’educació va més enllà de l’escola; la trobem al parc, a la biblioteca, al teatre, a les botigues… Amb aquest viatge volem fer veure els aprenentatge invisibles.

A casa i a Palafrugell hi ha activitats per a tots els gustos i interessos. Hi ha activitats de ciències, tecnologia, esport, art, cultura, participació, jocs, lleure…

Què és el passaport?

És un passaport divertit i personalitzat on l’infant registra tot el que aprèn explorant i gaudint de les activitats educatives que ofereix el seu entorn.

Com funciona?

El seu funcionament i el seu format és similar al que trobem en un passaport oficial que et permet viatjar pel món i aconseguir els segells d’entrada a cada país. En el cas del Passaport Edunauta, però, dóna accés a viatjar per la galàxia dels aprenentatges, a aturar-se a les destinacions d’aprenentatge triades per viure-hi una activitat educativa i atresorar segells en el passaport. Per tant, el Passaport Edunauta és un document físic, personal i intransferible, a mode de diari d’aprenentatge d’aquest viatge interplanetari, que ajudarà l’infant a recordar el seu viatge, el que ha après i l’experiència que suposa aprendre.

A través de les seves pàgines, els infants podran crear i registrar el seu itinerari educatiu (tipus d’activitats escollides i realitzades), inserir-hi records de la seva experiència (fer-hi dibuixos, enganxar-hi fotografies, escriure-hi comentaris…), reflexionar sobre el seu propi procés d’aprenentatge (què ha après i quins súper poders ha posat en acció) i atresorar els segells aconseguits.

Porta’l sempre amb tu quan viatgis a una destinació d’aprenentatge. Després de fer l’activitat t’hi posaran un segell que demostrarà que hi has participat i que has après i et llegiran el teu codi de passaport.

Us seguirem informant i donant més informació de com funciona i les activitats que es poden fer. De moment comencem.

En tot cas, us deixem l’enllaç a la web del programa (clica AQUÍ)  i el tríptic amb les coses per fer a casa. (PASSAPORT EDUNAUTA ACTIVITATS A CASA)

Aquesta és una experiència impulsada per la Fundació Jaume Bofill, la Cooperativa+Educació i té la col·laboració de l’Ajuntament de Palafrugell.

Fins aviat.

Laura, Judit, Tatiana i Domènec