Espais d’aprenentatge a 6è

En aquest article us parlarem de les propostes d’aprenentatge que han sigut protagonistes de l’espai de comunicació. Propostes enriquidores que treballen aspectes com el gust per la lectura a partir de diferents textos literaris, la recerca d’informació, la comprensió lectora, la creació d’un text escrit i, sense oblidar, la comprensió oral. Hem tingut lectures que ens han portat a fer de detectius i a posar en marxa l’enginy, la deducció, la comprensió de tot un seguit de pistes per a arribar a resoldre un cas. Propostes que han partit de les tires còmiques d’en Quino i ens han permès conèixer el seu univers de personatges encapçalats per la Mafalda. I alhora hem creat les nostres pròpies tires còmiques a partir d’un personatge que hem inventat i caracteritzat. D’altres propostes ens han permès entendre com funciona una factura de la llum real i quina informació ens detalla. I, per últim, també han estat presents activitats d’escolta activa on els i les alumnes han pogut entendre, a partir d’un vídeo, que s’ha de fer per no malgastar energia a l’escola i contribuir a reduir les emissions d’efecte hivernacle. Continuarem dissenyant noves propostes que ens facin gaudir del nostre procés d’aprenentatge.

En propers articles us mostrarem els diferents espais que tenim a l’aula.