Conte col·lectiu

Un curs més, els nens i nenes de 2n, hem participat al concurs Pilarín Bayés. En aquesta edició el tema del conte havia d’estar relacionat amb els Drets dels Infants. La nostra història no ha guanyat, però nosaltres n’estem igualment molt contents i contentes. Aquí el teniu, perquè el pugueu llegir.

ELS INFANTS VALENTS PROTEGINT LA DIVERSIÓ

Autors-es: Les granotes

Fa molts anys, a París, va passar una cosa terrible que ara us explicarem.

Un dia va aparèixer, al mig de la ciutat, un insecte verinós que es deia “Bitxo-X”. L’insecte tenia el cos rodonet i era de color verd amb ratlles vermelles, tenia una antena al cap amb una llumeta groga, quatre ales i un fibló al cul. El “Bitxo-X” només picava als adults i cada vegada que picava es multiplicava per deu. El verí que tenia al fibló donava als adults el sentiment de l’enveja quan els picava.

Els adults enverinats van decidir no respectar els drets dels seus fills i filles.

Com que els adults no volien que els infants es divertissin més que ells, perquè tenien l’emoció de l’enveja, els van prohibir jugar. També van fer desaparèixer els parcs de carrer i els d’atraccions, els jardins, les bicicletes i els patinets, els videojocs, els televisors, les tauletes i els jocs de taula. Ni tan sols van deixar colors per dibuixar. Fins i tot, van programar uns robots perquè recollissin tot el que fos divertit i que servís per jugar.

Però els adults tampoc volien que els nens i les nenes aprenguessin més que ells. I van fer el pitjor que us podeu imaginar: van tancar totes les escoles i van expulsar de la ciutat els mestres i les mestres. Les escoles les van fer servir per amagar les joguines. També van tancar totes les biblioteques perquè no aprenguessin a llegir.  Els nens i les nenes van plorar i cridar perquè no sabien on eren les joguines. Pels carrers no hi havia ningú. Les botigues de joguines van haver de tancar. Tot era horrible i avorrit.

Van passar uns quants dies i els nens i nenes van idear un pla per salvar París. Van descobrir que els culpables eren els insectes. La colla de la classe de 2nB, que eren 22 infants, van ser els encarregats de caçar els insectes, ho van fer amb un “Aspiradonator” (és un aspirador que aspira insectes i es pot regular amb més o menys potència).

Però també havien de trobar una cura pels pares i mares que estaven malalts d’enveja. Per sort, un nen que es deia Luis Mario va trobar una flor que era tan poderosa que cap insecte la podia pol·linitzar, ni tampoc xuclar el seu nèctar. Però podia curar l’enveja fent una infusió amb els seus pètals. I així, van fer una olla d’infusió gegant perquè la beguessin les seves famílies. L’olor de la flor també podia curar, així que van fer colònia transparent i la van posar en pots d’esprai.

Els nens i nenes anaven pels carrers amb cinturons d’explorador on duien pots d’esprai i pistoles d’aigua amb infusió. Quan trobaven un adult l’atacaven amb la seva súper-poció curativa. Aquesta súper-poció creava un escut al voltant de la persona i quedava protegida per sempre. Però també feia que es morís l’insecte!

Poc a poc es van anar extingint els malvats “Bitxos-X”. Fins que un dia va tornar la diversió. També van tornar els mestres. Els alumnes van poder tornar a les escoles i a les biblioteques. Quan van entrar a les escoles, es van emportar una gran sorpresa, les joguines eren totes dins. Això els va fer pensar en canviar l’escola. A partir d’aquell dia, a l’escola s’hi anava a aprendre jugant: hi hauria racons de Lego, jocs de matemàtiques, racons de llengües d’arreu del món, racons d’art i també biblioteques amb llibres divertits i molt educatius dins les classes.

Els fusters i els fabricants de joguines van dir: perquè no fem joguines noves?

I ho van proposar a l’alcalde a qui li va semblar perfecte. A més a més, també van decidir prohibir les armes de veritat i de mentida perquè hi hagués més pau a tota la ciutat.

A partir d’aquell dia van ser molt feliços i la història d’aquesta ciutat ja s’ha acabat.