“L’autobús de la Rosa” l’àlbum il·lustrat de 6è

Els alumnes de 6è , aquest segon trimestre hem treballat l’àlbum il·lustrat de L’autobús de la Rosa amb la Paula, l’alumna que està fent les pràctiques a la nostra classe per ser mestra.
Aquest àlbum narra la història de la Rosa Parks, una dona de pell negra dels Estats Units que va canviar la història del seu país protestant contra la segregació racial dins un autobús.
La Paula ens ha llegit l’àlbum i nosaltres ens hem convertit en experts investigant sobre els temes més rellevants que apareixen al llibre: Martin Luther King, les lleis de Jim Crow o el Ku Klux Klan.
També hem treballat la història dels Estats Units per conèixer l’origen de l’esclavitud, hem descobert el significat i poder de la música gospel a través de la cançó Oh freedom, que parla sobre la llibertat de les persones afro-americanes i hem reflexionat sobre el racisme. A més, la nostra aula s’ha convertit en un teatre, on hem representat protestes importants que han canviat el món.
Finalment, igual que la Rosa, nosaltres també hem “protestat” sobre aspectes de la nostra ciutat que no ens agraden i els hem recollit  en un mural.

Per concloure tot el treball, hem elaborat entre tots un Decàleg per la igualtat que hem penjat a la classe.

Si feu clic aquí, veureu un vídeo que reflexa el treball que hem realitzat.

Ha estat una feina molt maca i volem donar les gràcies a la Paula per haver conduït tan bé “el nostre autobús”.