Comunicat del servei de vigilància epideomològica

Agència de Salut Pública de Catalunya
Servei de Vigilància Epidemiològica i Resposta a Emergències de Salut Pública al Vallès Occidental i Vallès Oriental
Tel. 93 624 64 32
Benvolgudes famílies
Us comuniquem que s’ha detectat un malalt confirmat de xarampió a l’escola. Com a mesura de prevenció i control, per evitar que no apareguin més malalts, cal que totes les persones, personal i alumnes, estiguin vacunats enfront el xarampió (vacuna triple vírica XRP: xarampió, rubèola i parotiditis)amb dues dosis de vacuna, excepte els que han passat la malaltia prèviament. Si algú no te acreditades les dues dosis de vacuna cal que se li administri el més aviat possible. Adreceu-vos al vostre CAP de referència si cal vacuna.
En l’edat pediàtrica actualment la segona dosi enfront el XRP s’administra als 4 anys. Per tant, si el vostre fill o filla encara no ha rebut aquesta segona dosi, caldrà avançar-li el més aviat possible.
Les mesures recomanades es basen en el Protocol d’actuació davant un cas de xarampió del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya vigent en l’actualitat.
En el full informatiu “Què és el xarampió ? es descriu la malaltia, les actuacions de control i que fer si es tenen símptomes.
Cordialment,
Sant Cugat del Vallès, 16 de maig de 2019