ESCOLA CAMINS

No podem preparar els alumnes perquè construeixin el món dels seus somnis si nosaltres no creiem en els nostres

Celestine Freinet  (pedagog francés – Provenza)

Es fa difícil definir, en poques paraules, tot un projecte educatiu que engloba tantes persones; diferents maneres de sentir, de ser i de fer. L’equip pedagògic que inicia el projecte de l’Escola Camins de Banyoles som persones il·lusionades i compromeses amb l’educació, que compartim una filosofia educativa comuna.

L’escola que anem construint parteix dels INFANTS com a persones capaces i autònomes i dels AMBIENTS com a elements educatius amb vida pròpia. Aquests ambients són llocs de trobada on els infants poden compartir interessos i projectes. Són espais acollidors, amb varietat de materials que desperten la curiositat, amb una estètica agradable que convida a la creació de situacions d’experimentació, d’aprenentatge i de relació.

Treballem per construir:

• Una escola on els INFANTS siguin els protagonistes dels seus aprenentages.
  • Una escola que reconeix la important contribució diària de les FAMÍLIES i la seva participació i implicació.
  • Una escola de L’APRENENTATGE, on la imaginació, la creativitat, la curiositat, la perseverança i el gaudi en siguin les principals eines.
  • Una escola relacionada amb l’ENTORN, per conèixer i conviure en el món que ens envolta.
  • Una escola participativa i oberta a la COMUNITAT, que vol formar part de Banyoles com a ciutat educadora.
  • Una escola amb PERSONES que acompanyen els infants i que vetllen per la seva felicitat.
  • Una escola PÚBLICA, LAICA i CATALANA de qualitat.
  • Una escola DEMOCRÀTICA  que vetlli per la participació i la transparència en les gestions i la vida del centre.
  • Una escola DINÀMICA i ACTIVA, capaç d’adaptar-se als canvis.

La il·lusió i la vostra complicitat ens encoratgen a emprendre amb entusiasme aquest llarg viatge. Junts, famílies i mestres, compartim el repte d’educar.

Equip docent