Preguntes freqüents · ESCOLA BARCELONA

  1. Com està organitzat el període d’adaptació de P3?
  2. Els nens/es de P3 fan la migdiada?
  3. Els infants han de començar P3 sense bolquers?
  4. Com i on mengen els infants de P3?
  5. Els infants surten sols al pati o amb la resta de l’escola?
  6. Comunicació entre família i escola
  7. Mestres que intervenen a les aules de P3
  8. Psicomotricitat, Música i Anglès des de quan i com?
  9. Quin és el preu de material i sortides del curs?
  10. Porten bata? Cal comprar algun material amb el logo de l’escola?
  11. Fan colònies?
  12. Teniu accés per a infants amb dificultats de mobilitat?
  13. Fan Anglès?
  14. Com tracteu la diversitat a l’hora de treballar?
  15. Les famílies participen en alguna activitat?
  16. Feu ambients?
  17. Els infants tenen relació amb els altres nens/es de l’escola?
  18. Hi ha flexibilitat a l’hora d’entrar a l’escola?
  19. Es poden guardar cotxets, patinets a l’escola?
  20. Hi ha acollida matinal?
  21. Quines extraescolars oferiu?

A dalt

PREGUNTES FREQÜENTS (Amb resposta)

Com està organitzat el període d’adaptació de P3?

 2 primers dies:

  • ½ grup de 9’30 a 11h

  • ½ gup d’11,30 a 13h.

3r dia:

  • Tots junts de 9 a 12,30h

A partir del 4t dia:

  • Tots junts de 9 a 12,30h  i de 14,30 a 16h.

 

La primera setmana hi ha 3 mestres a cada aula.

 

Les famílies poden acompanyar els/les  alumnes a les aules fins mitjans d’octubre (i estar-hi 5 minuts).

Els nens/es de P3 fan la migdiada?

Sí. Tenen unes hamaques on posem el llençol que cada nen/a porta. Cada dia habilitem l’espai de dormir en una part del passadís que s’acondiciona perquè els/es nostres alumnes puguin gaudir d’una estoneta de descans (es baixen persianes, es posa una música tranquil·la, els/les monitores fan un petit massatge, …).

El temps de la migdiada comença quan acaben de dinar fins a les 14.15 aproximadament.

 

Que passa si no volen dormir?

Que descansen a les hamaques.

Els infants han de començar P3 sense bolquers?

Sí. Un dels eixos que es treballen a educació infantil és l’autonomia en tot allò que estiguin preparats per fer. Els nens/es a partir del 2 anys i mig estan preparats per deixar els bolquers. El bon temps és la millor època per fer-ho no porten tanta roba i si es mullen no es posen malalts.

Com i on mengen els infants de P3?

Els nens i les nenes de P3 baixen a menjar al menjador de l’escola (on es fa menjar casolà). Durant el període d’adaptació els monitors/es venen algunes estones a la classe a estar amb ells/es per conèixer-los. A l’inici la TEI també els acompanya per ajudar en la seva adaptació.

Els infants surten sols al pati o amb la resta de l’escola?

Els primers dies els nens/es de P3 surten en un horari exclusiu per a ells/es perquè es vagin familiaritzant amb l’espai. Després surten amb la resta de nens/es d’infantil en horari diferenciat al de primària. Sempre estan acompanyats de mestres del cicle.

Comunicació entre família i escola

La comunicació entre la família i l’escola es fa a través de diferents canals:

  • Pel matí, durant el període d’adaptació, es pot estar una estoneta a l’aula i les famílies poden comentar allò que els preocupa o donar informació rellevant. Els nens/es que no es queden a extraescolars es recullen a l’aula i també es pot fer un traspàs d’informació si és necessari.

  • Els infants que es queden al menjador tenen una llibreta on se’ls explica si han menjat, si han dormit i qualsevol incidència que pugui passar en l’estona de menjador.

  • Carpeta viatgera: que serveix perquè tan les famílies com l’escola puguin posar notes d’interès.

  • Entrevistes personals: al llarg del curs es farà una entrevista per parlar del nen/a. En cas necessari es poden fer més.

Mestres que intervenen a les aules de P3

A part de la tutora i la TEI (es divideix entre les dues aules de P3) que són els referents a l’aula entren altres mestres especialistes ( sempre acompanyats de la TEI o de la tutora ) : música, psicomotricitat, reforç i educació especial.

Psicomotricitat, Música i Anglès des de quan i com?

P3- Fan 1 sessió de Música a la setmana

             1 sessió de Psicomotricitat a la setmana

P4 i P5- Fan 1 sessió de Música a la setmana

                 1 sessió de Psicomotricitat a la setmana

                 2 sessions d’Anglès de mig grup a la setmana

Psicomotricitat es fa al gimnàs, Música al hall d’Infantil i Anglès a la l’aula d’Anglès.

Quin és el preu de material i sortides del curs?

El preu de les sortides varia segons el nivell i el curs, es paga per trimestres.

Hi ha flexibilitat a l’hora d’entrar a l’escola? La puntualitat és molt important per garantir el bon funcionament de les activitats escolars. L’horari és de 9 a 12.30h. al matí i de 14.30 a 16h. a la tarda. També hi ha el servei de mainadera a partir de les 7.30h. L’AMPA gestiona les activitats extraescolars que es realitzen a l’escola des de P3 fins a 6è. L’horari és de 16 a 17h.

Porten bata? Cal comprar algun material amb el logo de l’escola?

Els infants no porten la bata normalment, la tenen al penjador de l’escola i se la posen quan fem activitats que taquen (les mestres els ho demanen).

Per l’activitat de psicomotricitat es demanen uns mitjons antilliscants.

Fan colònies?

P5 i 2n: 1 nit

4t: 2 nits

6è: 3 nits

Teniu accés per a infants amb dificultats de mobilitat?

Sí, disposem d’un ascensor (amb clau) a tots els pisos de l’escola i rampes d’accés.

Es poden guardar cotxets, patinets a l’escola? No

Fan Anglès?

Sí, a  P-4 i P-5 fan dues sessions setmanals amb mig grup.

Com tracteu la diversitat a l’hora de treballar?

Mitjançant els racons de treball i els mig grups respectem el ritme d’aprenentatge dels infants.

A P3 es fan 2 sessions setmanals. A P4 i P5 es fan 4 sessions setmanals. Els racons es porten a terme amb dues mestres a l’aula.

Les famílies participen en alguna activitat?

Les famílies estan convidades a venir a l’escola a fer diferents activitats:

 – P3: Protagonista de la setmana: explicant com ha crescut el/la vostre/a filla/a

 – P4: Aficions: explicant alguna afició de la vostra família

 – P5: Conte: Explicant un conte

Feu ambients?

Fem una tarda a la setmana a treballar mitjançant els ambients.

Els infants tenen relació amb els altres nens/es de l’escola?

Els nens/es de 5è són padrins dels de P3 i els de

 6è de P4.

S’estableix un vincle molt gran entre ells/es. Els

padrins i els fillols fan diferents activitats junts al

llarg del curs:

Juguen junts al pati i a la classe.

-Mengen les castanyes plegats a la Castanyada.

-Celebren junts el Dia Mundial de la Pau.

Beren pa amb xocolata el dia de Carnestoltes

Fan una sortida final de curs 6è i P4.

Els nens de P5 i els de 3r queden un cop al trimestre

per jugar a jocs que preparen els nens/es de 3r.

Què es fa quan un nen té un accident o li puja la febre?  Es truca a la família. L’escola no pot donar cap medicament sense un informe mèdic on s’indiqui la dosi i el temps entre preses d’aquest.

 

Hi ha acollida matinal?

Sí, a partir de les 7.30h.

Quines extraescolars oferiu?

Les activitats d’aquest curs 19-20 les trobareu a la web de l’AMPA. Tanmateix, si teniu algun dubte podeu dirigir-vos al correu: ampaescolabarcelona@gmail.com