Activitat Física en temps de Coronavirus

El coronavirus ha provocat i continua provocant molts canvis en les nostres societats, tant durant l’etapa de confinament com l’actual amb les mesures COVID .

Una de les conseqüències ha estat l’increment de l’estrès psicològic. Les causes d’aquest estrés poden estar provocades pels impactes del virus a la salut, les preocupacions pels membres de la família, els problemes econòmics i la incertesa i la incertesa. Tots aquests factors han causat angoixa a persones de tot el món

ACTIVITAT FÍSICA  I CORONAVIRUS

L’activitat física té nombrosos beneficis:

• Prevé malalties
    • Millora la qualitat física i el funcionament de l’organisme
    • Augmenta l’esperança i la qualitat de vida
    • Millora la memòria i la capacitat d’aprenentatge i el rendiment escolar
    • Ajuda a dormir millor

• Afavoreix les relacions socials i fomenta valors positius
  • Millora la Salut Mental

Aquests dos últims punts prenen especial importància :

El contacte amb la família i els amics.

l’esport o activitat física practicada de forma regular ajuda a relacionar-se amb els altres en un context d’oci .ës una manera agradable de mantenir-te vinculat al teu cercle social.

Bo per al cos i per a la ment

La dita La dita mens sana in corpore sano es compleix”, si una persona es mostra activa, millora l’estat d’ànim,redueix l’estrès i ajuda a combatre l’ansietat que pot provocar l’actual pandèmia.

La Organització Mundial de la Salut (OMS) , fa anys que publica unes recomanacions en relació a l’activitat física de la població.

PER A INFANTS DE MENYS DE 5 ANYS

Ser actiu cada dia és important per al creixement i desenvolupament saludables dels nadons, nens petits i preescolars. Per a aquest grup d’edat, cal fomentar l’activitat de qualsevol intensitat, inclosa l’activitat lleugera i l’activitat física més energètica.

Els infants de menys de 5 anys no han d’estar inactius durant llargs períodes de temps, excepte quan estan adormits. Veure televisió, viatjar en cotxe, autobús o tren, o lligar-se a un carret durant llargs períodes de temps no és bo per a la salut i el desenvolupament d’un infant.

PER A INFANTS DE 5-17 ANYS

• En infants a partir de 5 anys es recomana fer un mínim de 60 minuts d’activitat física moderada o intensa cada dia. Aquests 60 minuts diaris han d’incloure activitats aeròbiques, que poden ser des de caminar a bon pas fins a d’altres activitats d’intensitat més vigorosa −com córrer i jugar al parc−, que han de fer almenys tres dies a la setmana. Aquest tipus d’activitats han d’ocupar la major part dels minuts d’activitat física. Almenys tres dies per setmana han de realitzar activitat física vigorosa.
  • El tipus d’activitats haurien de ser sobretot aeròbiques, però també algun tipus d’exercici que reforci els músculs i els ossos com a mínim tres vegades a la setmana.

A PARTIR DE 18 ANYS

A partir dels 18 anys, es recomana:

• Fer un mínim de 30 minuts d’activitat física moderada cinc dies a la setmana o la suma d’aquests 150 minuts distribuïts durant la setmana.
  • També es pot optar per 75 minuts d’activitat física vigorosa distribuïts durant tota la setmana (per exemple, 15 minuts diaris).
  • Una altra alternativa és la combinació d’activitat física moderada i vigorosa.

A més, es recomana fer activitats per enfortir els músculs dos dies a la setmana; o fer exercicis que utilitzin el cos per fer resistència (flexió de cames, flexions de braços,abdominals ), , aquest treball protegeix les articulacions i el seu deteriorament

Els beneficis per a la salut s’incrementen si es fan 5 hores (300 minuts) a la setmana d’activitat física moderada, o 2 hores i 30 minuts a la setmana d’activitat física vigorosa, o una combinació equivalent de totes dues.

És preferible repartir l’activitat durant la setmana; fins i tot, es pot distribuir al llarg del dia mentre s’estigui fent un esforç d’intensitat moderada o vigorosa durant 10 minuts cada vegada.

Cada persona ha de fer l’activitat física que més li agradi i s’adapti a les seves condicions.

Des de l’Escola Baixeras també volem contribuir a una millor qualitat de vida de la nostra comunitat educativa de la qual en formeu part, motiu pel qual hem publicat aquest article.

Esperem que us pugui fer servei