La geolocalització com a eina d’aprenentatge.

Segons l’Institut Català Cartogràfic i Geològic de Catalunya s’entén la geolocalització com “la determinació de la posició geogràfica d’un aparell connectat a una xarxa de comunicacions. La geolocalització inclou la determinació de la posició geogràfica d’un dispositiu mòbil, especialment d’un telèfon, a partir de les ones de ràdio que emet o per mitjà d’un receptor de GPS incorporat, i també la determinació de la posició geogràfica d’un ordinador connectat a Internet, com a casos actualment més habituals i significatius, però en general és aplicable a qualsevol aparell emissor de senyals de comunicació ja sigui mitjançant ràdio, telefonia mòbil, telefonia fixa convencional, xarxes de dades, etc.”

Amb l’elaboració de mapes de georeferenciació l’alumnat pot identificar temes o aspectes culturals, històrics, socials, climàtics, etc, per elaborar les corresponents informacions al respecte que li permetin fer la geolocalització oportuna,  creant punts d’interès i rutes. D’aquesta manera, el treball realitzat és visualitzat per altres usuaris i l’alumnat esdevé creador de continguts digitals orientats a un públic ampli. Tanmateix, amb aquesta tecnologia és permet a l’alumnat treballar de manera cooperativa i col•laborativa i alhora prendre reconsciència de l’ús educatiu dels dispositius mòbils.

Exemples: Ciutats d’al-Àndalus

Organismes especialitzats de l’ONU