ACTACIVITAT 10: Naturals / 20 de maig de 2020 / La funció de relació, el sentits en enganyen. La oïda

Bon dia nois, doncs si heu sentit bé la oïda també ens pot enganyar. I avui us he portat alguns vídeos i àudios que demostren el que dic. Totes tenen en comú que el cervell ens fa per així dir- ho escoltar un só que en realitat no existeix. Comencem:

La paraula fantasma

En aquests exemples sentiràs qualsevol cosa que vulguis. Es tracta d’una repetició de sons sense sentit que aconsegueixen com a efecte que el cervell s’esforci a construir frases amb sentit. Al cap d’uns segons estaràs sentint alguna síl·laba, paraula o frase, d’acord amb la teva imaginació. La veritat és que cap d’aquestes paraules està realment allà, sinó en la teva ment.

Ara crea la teva pròpia paraula fantasma. Repeteix de manera successiva la paraula «fidel» i veuràs que al cap d’una estona sentiràs delfi o fidel o una altra cosa.

Grava un àudio amb el mòbil del pare la mare i ho deixes a la carpeta de naturals.

Altres il·lusions

Per acabar et deixo un vídeo on hi trobaràs cinc il·lusions auditives amb les seves explicacions i un altre vídeo que et proposa un exercici que has de fer, gabar i deixar a la carpeta de naturals.

Per escoltar i mirar AQUÍ

Per fer el darrer experiment AQUÍ