Planeta Futur

A partir dels efectes ocasionats pel temporal Glòria, a l’aula de 1r d’ESO i dins l’assignatura de ciències socials, es va començar a fer una petita recerca sobre les causes per les quals s’havia produït aquest fenomen. Molt ràpidament els alumnes van intuïr que es tractava d’un efecte més del canvi climàtic, una realitat que exigeix mesures d’adaptació i de mitigació. Un cop fet això, una de les primeres tasques a realitzar va ser elaborar qüestionaris (exemple) per valorar els coneixements de la població sobre les causes i les conseqüències d’aquest procés. Aquest punt va significar el naixement d’una iniciativa per promoure diverses accions per a conscienciar sobre la importància de prevenir el canvi climàtic: Planeta Futur, un compte dirigit pel professorat i des d’on els alumnes poden fer les seves aportacions sobre aquest tema. Una altra de les activitats en procés és l’elaboració de tresors de georecerca, en els quals els alumnes han de treballar els diferents àmbits i efectes del canvi climàtic, que s’amagaran a l’espai natural de Gallecs.

També s’estan posant en marxa altres activitats de diverses àrees amb aquest tema com a eix vertebrador, des de les ciències naturals, a les llengües i la creació artística. Progressivament els alumnes aniran prenent contacte amb altres cursos del centre per promoure activitats que permetin crear noves consciències, així com la reducció de residus o petits gestos que permetin poc a poc una millora en la salut del planeta i de les noves generacions.

Aquesta acció es suma al projecte iniciat durant el curs 2018-2019 per protegir i tenir cura del Medi ambient. Prèviament, a l’escola aquest any ja s’han organitzat diverses iniciatives per potenciar aquests valors, però tot i així considerem que és un tema actual i necessari en l’educació de qualsevol alumne i en el que cal seguir insistint.