Projecte: Pau, justícia i institucions sòlides.

Durant aquest curs 2021-2022, l’alumnat de Secundària continua aprofundint els seus coneixements sobre els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’Agenda 2030, una temàtica tractada principalment a través del treball per projectes. El primer dels objectius ha estat el de Pau, justícia i institucions sòlides, que intenta promoure societats pacífiques i inclusives per al desenvolupament sostenible, facilitar l’accés a la justícia per a tothom i crear institucions eficaces, responsables i inclusives a tots els nivells.

El fil d’aquest projecte ha estat el conflicte afganès actual. Durant les sessions s’ha investigat sobre la realitat geogràfica del territori, així com ha estat analitzada la guerra (bàndols, ideologies…) i les seves possibles vies de solució. Aquests aspectes han anat sempre en paral·lel a dinàmiques d’aula, durant les quals s’ha ofert una formació inicial sobre mediació escolar, sempre amb l’objectiu de millorar la convivència entre iguals. Un altre dels objectius d’aquest projecte és el nomenament dels i les guaites. La finalitat d’aquests càrrecs, sempre voluntaris, és detectar i aturar possibles situacions d’assetjament i altres accions que dificultin les relacions l’alumnat. Aquesta pràctica, inclosa dins el programa Aquí prou bullying, és una forma de servei comunitari on l’alumnat aprendrà a implicar-se, deixant de ser observador del que passa al seu voltant i prenent consciència de la necessitat d’actuar i comprometre’s en la millora de la convivència i en la gestió positiva dels conflictes.

Durant el projecte s’ha celebrat activament dues festivitats vinculades amb la temàtica de la Pau. D’una banda, el 21 de setembre, l’alumnat va participar en unes dinàmiques sobre els rumors, les seves conseqüències i la manera de tallar-los. D’altra banda, amb motiu de la commemoració del Dia Internacional de la No Violència, les noies i els nois van redactar col·laborativament un manifest per la Pau, que va ser llegit a totes les aules.

Si voleu llegir el manifest feu clic AQUÍ

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *