L’alumnat explica: PROJECTES

Apostem pel canvi?

A l’Anselm Clavé estem en un canvi constant. Els i les alumnes canvien, les inquietuds, l’entorn… Doncs creiem que ens hem d’adaptar a les situacions i intentar donar el millor de tots i totes les professionals que formem part del dia a dia dels nens i les nenes de l’escola.

Un d’aquests canvis és la metodologia amb que treballem: aquest any hem començat a treballar per projectes, des de P3 fins a 4t d’ESO i volem explicar-vos tot el que comporta aquest canvi i, sobretot, que pugueu veure QUÈ EN PENSA L’ALUMNAT.

El treball per projectes significa:

• Un canvi en el paper de l’alumnat: és el protagonista del seu propi aprenentatge.
  • Un canvi en el paper del professorat: es converteix en transmissor de coneixements, incitador d’aprenentatges, creador de curiositats i motivador d’il·lusions, entre d’altres.
  • Aprendre a partir de l’interès dels alumnes, de les seves inquietuds.
  • Promoure l’autonomia dels alumnes en les seves tasques i decisions.
  • Utilitzar les noves tecnologies i fomentar el mètode científic per fer nous descobriments.
  • Treballar cooperativament per tal de fomentar les relacions i el treball en equip.
  • Prendre consciència d’allò que ja sabem, allò que volem saber i allò que hem après.
  • I, sobretot: fomentar l’aprenentatge significatiu, funcional, compartit i emocional.

I ara que ja us hem explicat què són per a nosaltres els projectes… us deixem un vídeo on podreu veure, de primera mà, que són els projectes pels vostres fills i filles.

Esperem que us agradi i emocioni tant com a nosaltres!

ENS ENCANTEN ELS PROJECTES!!!

ATT: L’EQUIP DE L’ESCOLA ANSELM CLAVÉ.