ESO: Fi de la pobresa i fam zero

Durant el present curs acadèmic, els alumnes d’ESO estan treballant amb la metodologia APB per dissenyar projectes globalitzats basats en els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’Agenda 2030 de Nacions Unides. El primer projecte va tenir com a tema d’estudi els objectius 6 i 14 de l’Agenda 2030, corresponents a l’aigua neta i el sanejament i la vida submarina, mentre que el segon, es centra en els objectius 1 i 2, que recullen la fi de la pobresa i la fam zero.

Durant aquestes setmanes, l’alumnat està participant en diferents activitats competencials que permeten treballar de forma interdisciplinar ambdós objectius. Entre les activitats programades s’han realitzat conferències dirigides per experts en diversos camps, que han permès traslladar certs continguts a l’alumnat directament de la mà de persones especialitzades en aquests temes. Una de les xerrades va ser impartida per la Núria Font, de l’equip directiu de l’espai d’acolliment Caliu, que va explicar el funcionament i la organització del centre en el qual treballa. (per a més informació, feu clic aquí). També hem pogut gaudir de la col·laboració de l’equip  format per la Marisol Fernández i la Sílvia, infermeres nutricionistes de la Fundació Sanitària Mollet, que que van dur a terme una ponència telemàtica durant la qual van intentar conscienciar els alumnes de la necessitat i importància d’adquirir bons hàbits alimentaris i també donar a conèixer alguns dels efectes físics, socials i emocionals que provoca l’alimentació. Aquesta xerrada, és també el pont per introduir del següent objectiu a treballar: salut i benestar.

Entre les activitats, s’ha organitzat una campanya de recollida d’aliments en la que han participat nombroses famílies de l’escola i en la qual s’ha implicat tota la comunitat educativa (per a més informació, feu clic aquí). Els productes recollits han estat portats fins la seu del Banc dels Aliments de Mollet del Vallès pels alumnes de 4t d’ESO. Es tracta d’una experiència motivadora que apropa els nostres joves a realitats desfavorides i sovint properes. (per a més informació, feu clic aquí)