Dones anònimes

Durant la setmana temàtica celebrada entre el 2 i el 6 de març, durant la qual s’ha intentat posar de rellevància el paper de la dona al llarg de la història, els alumnes d’ESO han centrat les seves activitats en el paper desenvolupat per les dones anònimes, sempre eclipsades per les més famoses.

A partir de diverses activitats s’han tractat problemàtiques existents com la desigualtat de gènere o l’altruisme egotista. Tanmateix alguns grups han aprofundit encara més en altres aspectes com els matrimonis concertats, el dret a l’educació, la mutilació genital femenina o la violència de gènere entre d’altres. El resultat d’aquestes petites recerques, va ser exposat davant d’altres cursos d’ESO i de primària, amb els que es van donar a conèixer problemes desconeguts per bona part de l’alumnat.

Entre altres activitats, es van realitzar exercicis estadístics per analitzar aspectes relacionats amb dades facilitades per mares i àvies, amb el que es van obtenir moltes conclusions interessants. També es va crear un mapa amb la plataforma Mobile History Map per georeferenciar els llocs de naixement de totes les àvies dels alumnes. A cadascun dels punts, s’havia d’incloure una aportació amb la biografia de l’àvia, una petita ressenya sobre el municipi, un llistat amb els esdeveniments més destacats de l’any en què va nèixer i un vídeo narrat en català amb subtítols en anglès il·lustrant la seva vida. En definitiva, ha estat una experiència molt positiva que ha propiciat l’interès de l’alumnat envers fets rellevants en les vides de les seves àvies.

A banda d’aquestes activitats, algunes mares s’han apropat a l’escola per realitzar petites ponències amb temes molt diversos, tant personals com professionals, que han permès a l’alumnat conèixer de primera mà situacions sovint sorprenents i inusuals.

En general, valorem molt positivament el treball realitzat durant la setmana, ja que a banda de tractar matèries ordinàries com la geografia, les llengües o les matemàtiques, hem pogut aprofundir molt en el treball amb valors.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *