Commemoració del Dia Internacional de l’Holocaust i de Prevenció de Crims Contra la Humanitat

El Dia internacional en memòria de les víctimes de l’Holocaust es celebra el proper 27 de gener, un acte per recordar l’alliberament del camp d’extermini d’Auschwitz-Birkenau, el 27 de gener de 1945. L’objectiu de la commemoració és recuperar la memòria històrica de la Shoah (el genocidi contra el poble jueu, que va comportar l’extermini de més de 6 milions de jueus), el Porrajmos (genocidi contra el poble gitano, amb més de 400.000 víctimes), i la persecució i assassinat de republicans catalans i espanyols deportats als camps nazis, a més d’opositors, homosexuals, malalts mentals, Testimonis de Jehovà i altres. Per aquest motiu, els alumnes de 3r d’ESO estan preparant unes exposicions que presentaran davant d’alguns alumnes de cursos inferiors.