Ciutats Defensores dels Drets Humans

Un any més Mollet del Vallès ha participat en una nova edició del programa de Ciutats Defensores dels Drets Humans, format per xerrades i ponències de diferents activistes d’arreu del món que denuncien la vulneració dels drets humans en els seus països. Aquest projecte pretén fer arribar a la població catalana la tasca desenvolupada pels defensors i defensores, que arrisquen la seva seguretat i la seva llibertat per denunciar els drets vulnerats. Els visitants participen en diversos actes (conferències, reunions institucionals, activitats en centres educatius, trobades amb mitjans de comunicació, etc.), que els permeten exposar les seves reivindicacions i compartir la tasca que desenvolupen en els seus territoris.
El passat dimecres 3 d’abril els alumnes de 1r i 2n d’ESO van poder sentir el testimoni de l’activista salvadorenca Candy Chévez, llicenciada en Psicologia i membre de l’associació Tiempos Nuevos Teatros, que treballa per a la inclusió social de noies privades de llibertat a través de la música. Candy Chévez va presentar a l’alumnat alguns dels principals problemes del Salvador, com ara les maras (bandes de carrer i de joves delinqüents presents a diversos països d’Amèrica Llatina), la corrupció policial, la legalització de la tinença d’armes i la poca col·laboració internacional. Tot plegat, Chévez va fer una molt acurada descripció de la constant vulneració dels drets humans en El Salvador i va animar els alumnes a que no abandonin els valors i segueixen formant-se en la defensa dels drets.