1r de Primària: El nostre cos és igual per fora i per dins?

Amb aquesta pregunta els alumnes de primer de primària hem engegat el projecte d’aquest primer trimestre: EL COS HUMÀ.

Amb aquest projecte treballem de manera transversal les àrees de llengua catalana, coneixement del medi natural i plàstica.

Entendre el nostre entorn és essencial per a comprendre la vida. Els nens i nenes utilitzaran la vista, l’oïda i tots els seus sentits per comprendre què és tot allò que ocorre al voltant de nosaltres mateixos. Mitjançant experiments i diferents pràctiques els nens i nenes vivenciaran la importància dels  sentits i com també n’han de tenir cura.

Per aprendre com és el cos per dins farem un viatge per l’interior del cos i veurem tots els elements que el componen i fan possible la vida diària. Aprendrem què son els ossos, els músculs, les articulacions i quina és la seva funció. Sorgiran molts dubtes i preguntes que anirem ressolent com per exemple: per on i com respirem? on va el què mengem? què és la sang? i el cervell? per a què serveix el cor?

Els nens i nenes de primer tenen moltes ganes d’aprendre i descobrir coses noves sobre el cos humà per això aquest projecte no té uns continguts fixes sinó que són els propis  alumnes que van dirigint el seu aprenentatge a través dels seus interessos. És una forma de treballar molt enriquidora i  on els nens i nenes creen els seus coneixementes de forma molt significativa i vivencial.