100tífiques

Amb motiu de la celebració del Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència, des del Servei d’Innovació i Xarxes educatives del Departament d’Educació  els alumnes de 5è i 6è de primària i 1r i 2n d’ESO han assistit a una conferència impartida per dues dones que tenen i han tingut un recorregut exitós en diversos camps de la ciència. Les ponents han estat  Gemma Bolumar i Cíntia Pérez, ambdues enginyeres mecàniques d’I+D. Aquesta presentació forma part de la iniciativa 100tífiques, impulsada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i el Barcelona Institute for Science and Technology (BIST), amb la col·laboració del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. Durant l’11 de febrer, data en la que s’ha celebrat la segona edició de la iniciativa, s’han oferit més de 150 xerrades divulgatives simultànies impartides per més de 180 investigadores del món de l’empresa i de centres de recerca i universitats (100tífiques) en 100 escoles de Catalunya, mobilitzant més de 15.000 alumnes de 6è de primària i 1r d’ESO.
Amb aquesta acció volem:
  • Fomentar l’impuls de vocacions científiques i/o emprenedores entre les nenes.
  • Potenciar la connexió i interacció de científiques i ciutadanes, tot vertebrant accions bidireccionals.
  • Impulsar vincles i dinàmiques col·laboratives entre científiques del sistema públic i del privat; i també amb altes directives d’empresa i prescriptores de les polítiques públiques.