Aquesta setmana s’ha iniciat el servei de préstec de llibres amb els infants d’I5.
Una proposta que vol fomentar el gust per la lectura, la responsabilitat i l’autonomia en la gestió del seu propi llibre.
Per començar aquesta nova experiència, cada nen i nena ha estrenat la seva bossa de roba personalitzada, que ha decorat amb colors vius i motivadors.
També l’alumnat ha dissenyat un punt de llibre seguint el mateix estil artístic: pintat amb aquarel·les i amb el nom escrit dins de petits cercles. Una activitat que ha permès treballar la motricitat fina, el traç i el reconeixement del mateix nom de manera significativa.
Finalment, els infants disposen, del seu carnet de biblioteca, una eina que els permetrà valorar setmanalment les lectures realitzades mitjançant emoticones. Aquestes emoticones expressen si el conte triat els ha agradat més o menys, aprenent així a posar paraules i emocions a les seves experiències lectores.
Cada sessió de l’hora del conte s’inicia i es tanca amb la cançó La màgia dels contes, que ajuda a crear un ambient d’atenció i curiositat entorn de la lectura.
Us recordem com s’organitza el préstec:
Cada infant podrà endur-se un llibre a casa durant una setmana. En finalitzar el termini, retornarà el llibre dins la seva bossa de roba per poder-ne escollir un de nou.
Els dies de retorn són els següents:
- Dimecres: infants d’I5A
- Dijous: infants d’I5C
- Divendres: infants d’I5B


