Espais Cicle Inicial

El principal objectiu és el d’oferir un ambient on l’Infant sigui el protagonista i constructor del seu propi aprenentatge. El mestre adopta un rol de guia i orientador a través de propostes a l’aula que despertin l’interès dels alumnes de forma natural i espontània. Per tal de potenciar l’autonomia i gestió del temps, els espais són de lliure circulació, és a dir, al llarg de la tarda cada nen o nena escull per quin espai començar i s’organitza la tarda segons els espais on vulgui assistir. . D’altra banda, cada espai té un límit d’alumnes per tal de garantir-ne el bon funcionament. En acabar la tarda, els participants que es troben a cada espai es reuneixen per tal de portar a terme una posada en comú dels espais on han assistit tot compartint sensacions i experiències que ens ajuden a tornar a la calma i, així, concloure la tarda.

Aquest curs es porten a terme sis espais: l’Espai d’Art, l’Espai de Robòtica, l’Espai de Cos i ment, l’Espai Científic, l’Espai de Mediateca i l l’Espai d’Invents i Mini Mons. El conjunt de tots els espais garanteix el treball d’un ampli ventall de continguts amb els quals pretenem arribar a l’interès i necessitats de cada infant.