Estrenem nova CARPI!

La CARPI és la carpeta de la nostra escola. Va nèixer quan la primera promoció d’alumnes feia 5è de primària i necessitava una carpeta per emportar-se les propostes per casa. El seu disseny es va escollir mitjaçant un procés participatiu de la comunitat del 9d4t. Podem dir que la CARPI és l’únic element de l’escola que tots els alumnes tenen igual 😉

Passats 6 anys d’aquell procés, l’abril passat vam decidir que ja tocava renovar-la i donar espai a nous infants perquè tinguessin la oportunitat de deixar volar la seva creativitat i aportar propostes noves.

El primer que vam fer va ser explicar-ho a les aules mitjançant l’assemblea, i tots aquells que van voler van presentar el seu disseny. Les propostes van ser exposades durant uns dies perquè els infants poguessin observar-les, rumiar quina els agradava més i anar amb els seus mentros a votar-la.

El dia de l’assemblea general que fem trimestralment amb els nens i nenes de P5 a 6è, es va discutir sobre els tres dissenys més votats i es va decidir que els alumnes de 6è farien tres propostes amb aquests dissenys. Les propostes inclourien el logo de l’escola i algunes fotos dels ambients i tallers.

Un cop preparades les tres opcions finals, es van exposar altre cop al passadís. Nens, nenes, famílies i mestres van tenir uns dies per votar-les. Aquesta vegada ho vam votar amb taps de colors per tal visualitzar el resultat.

Finalment la proposta més votada fou la CARPI 1, un disseny super bonic que hem estrenat aquest curs i que acompanyarà durant uns anys més als infants de la nostra escola.

Gràcies a tots els que vau fer possible aquest procés participatiu 🙂