AFA

QUI SOM ?

L’AFA és una associació sense ànim de lucre que fa de nexe entre les famílies i el centre escolar i el seu entorn, facilitant la col·laboració d’aquests en l’àmbit social, cultural, econòmic i laboral.

L’AFA promou i participa en actes culturals, com visites, viatges, festes, activitats extraescolars, activitats locals variables (carnaval, cinema a la fresca, castanyada, camarlenc, Reis…) oferint serveis propis, en algun cas amb recaptació, sempre íntegra per l’AFA.

L’AFA està formada per tots els pares i mares dels nens i nenes  escolaritzats a l’Escola Sant Joan de Benavent de Segrià.

Formar part de l’AFA significa no només beneficiar a les famílies en quan a descomptes, sinó que també s’ajuda cada any a l’escola en l’adquisició de materials segons les necessitats de cada moment, com per exemple, pissarres digitals, ordinadors, instruments musicals….

Treballem dins i fora del centre escolar per tal de millorar l’ensenyament i l’educació dels nens i nenes, i és per això que som membres associats a l’AFFAC (Associacions Federades de Famílies d’Alumnes de Catalunya) i formem part de l’AFFAC de Lleida.

Aquesta Associació té una direcció, anomenada Junta Directiva, que està formada per pares i mares que de forma altruista gestionen els recursos de la mateixa i representen a tots els pares i mares davant de tercers.

JUNTA DIRECTIVA

• PRESIDENTA: Natalia A.
  • SECRETARIA: Marta B.
  • TRESORERA: Eva M.

VOCALS:

• Joel P. COMUNICACIONS
  • Tania G. EXTRAESCOLARS
  • Noemí B. REPRESENTANT CONSELL ESCOLAR
  • Marta S. BANC DE LLIBRES I MENJADOR ESCOLAR
  • Sergi F. CONSELL ESPORTIU, EXTRAESCOLARS I FESTES

AVANTATGES DE SER SOCI

• La quota anual és de 35 €
  • Descomptes en les excursions del centres.
  • Descomptes per l’adquisició dels llibres de text
  • Dóna dret a utilitzar tots els serveis administrats per l’AFA.
  • Dóna dret a la bonificació del menjador.
  • Dóna dret a fer ús de les activitats extraescolars.
  • Dóna dret a tindre una assegurança pels nostres fills.
  • Gratuïtat del nen/a soci al sopar de fi de curs
  • Tenir veu i vot en l’assemblea general a principi de curs

LLIBRES

Socialització de llibres, es un projecte, gràcies al qual les famílies poden tant socialitzar els llibres de text per als cursos de cicle mitjà o superior, o tenen també, l’opció de comprar els llibres a un preu molt econòmic per a tots els cursos que es duen a terme l’escola de Benavent de Segrià.

Socialitzar un llibre significa allargar-ne el seu ús donant-li una vida de, com a mínim, 3 anys, per a que pugui ser reutilitzat per alumnes en posteriors cursos acadèmics. El projecte es fonamenta en l’aprofitament dels llibres que a final de curs es troben en bon estat.

OBJECTIUS

L’objectiu principal és l’ESTALVI FAMILIAR en despeses escolars tot i que , paral·lelament a l’objectiu econòmic, cal tenir en compte els aspectes educatius que comporta la socialització de llibres:

• Fomentar la responsabilitat dels estris d’aprenentatge.
  • Potenciar la solidaritat entre la comunitat educativa.
  • Promoure la cultura del reciclatge i la reutilització de recursos.

ALUMNAT QUE PARTICIPA EN EL PROJECTE

Els alumnes de l’Escola Sant Joan que compleixin els següents requisits:

• Ser alumnes de cicle mitjà o superior.
  • Estar associats a l’AFA de l’escola.
  • Haver abonat la quota corresponent de socialització de llibres.

PROCEDIMENT

Prèviament a la posada en marxa del projecte es va fer un sondeig entre les famílies de 2n fins a 6è per saber qui estava interessat en participar en el projecte.

Posteriorment es formalitza l’adhesió al programa amb el compromís de respectar les bases de funcionament del projecte, i el pagament de la quota corresponent a cada curs.

Els llibres de les donacions seran revisats per comprovar que estiguin en bon estat i poder ser inclosos en el banc de llibres del programa.

El banc de llibres del programa es crearà amb els llibres donats pels alumnes que estiguin en bon estat i els llibres que haurà de comprar l’AFA fins a arribar a completar els lots necessaris per tots els participants. Els lots s’entregaran a cada alumne a principi de curs.

Els alumnes acollits al programa rebran el seu lot de llibres socialitzats a la mateixa escola en iniciar el curs, amb una etiqueta identificativa per cada alumne.

Durant el curs:

• Cada mestre explicarà els beneficis de dur a terme de forma correcta el projecte.
  • Els tutors controlaran el bon ús del material i la Comissió de Socialització farà un seguiment i avaluació del procés.
  • S’elaboraran llistats i etiquetes de control de l’estat del material. En finalitzar el curs l’alumne haurà de deixar els llibres socialitzats a l’escola, i la Comissió de Socialització supervisarà el seu estat. En cas de pèrdua o deteriorament per un mal ús la família haurà d’abonar l’import total del llibre.

ACTIVITATS EXTRAESCOLARS

Les activitats extraescolars són totes aquelles activitats que es realitzen fora de l’horari lectiu escolar i que esdevenen una proposta educativa aplicable durant el temps de lleure dels infants i joves. Estan incloses dins de l’educació considerada no formal. Es poden dur a terme abans i després de les classes o bé durant l’espai del migdia.

Activitats que organitza l’AFA:

• Anglès (Petits Genis)
  • Escacs (Arcadi)
  • Aloha (Aloha)
  • Running Kids (Petits Genis)
  • Gimnàstica Esportiva (Maribel)
  • Urban Dance (Petits Genis)
  • Intel·ligència Emocional (Cristina C.)
  • Iniciació a la Informàtica (Esther F.)
  • Iniciació a les Arts Plàstiques (Esther F.)

Els espais que s’utilitzen són: l’Escola, la Ludoteca i la Pista multiesports.

CONTACTE

AFA