GIROBÒTICA-DIPLOMA

Aquest any els alumnes de 4t de la nostra escola han participat en el Projecte GIROBÒTICA, que organitzava la Universitat de Girona, i aquest diploma és l’agraïment a la nostra participació.

L’escola va decidir participar en aquest programa que consistia en un projecte d’aula, on els alumnes havien de reflexionar sobre la contaminació de plàstics dels nostres mars i entorn. A partir d’aquesta premisa, es varen organitzar cinc grups de treball per dinamitzar una de les 3R (reutilitzar, reciclar i reduïr).

Els nostres alumnes varen tenir molta feina: analitzar la realitat sobre la contaminació de plàstics, pensar possibles solucions i millores i dissenyar un projecte que fomentés aquesta reducció de plàstics. Va ser molt laboriós, la veritat, va potenciar molt de debat, distribució de tasques i presa de decisions a cada grup. Cada grup va acabar dissenyant un projecte, que havíem de defensar el 23 de març davant d’un jurat, a Girona, a la Universitat, però no va poder ser. Tot i que només n’hi podien anar dos, va ser molt difícil triar quin era el seleccionat i els nens i nenes de tercer, cinquè i sisè ens varen ajudar a triar.

Els grups varen ser:

TEAM PLANET, format per l’Íngrid, en Mateu, en Pol i l’Èlia. El seu projecte es deia “Supermercat ecològic”, on tot el que es venia es podia comprar a granel i utilitzant bosses de roba.

WE LOVE THE PLANET, integrat per la Júlia Rivas, l’Adriana, la Nora i lÀlex i el seu projecte era una ciutat “Byo city”, ecològica, amb supermercats ecològics, carril bici…sense contaminació.

ELS REUTILITZADORS, que en formava part la Clara, l’Oriol, la Júlia Rosa i la Laia i varen dissenyar una “botiga reutilitzadora”,on la gent podia deixar el material que no utilitzessin, com rodes, pots i ells els hi donaven un nou ús.

EL REMOLÍ DE PLÀSTICS,  format la Gina, en Pablo, en Martí i la Júlia Carmona i el seu disseny era una “fàbrica de plàstics” que absorvia els plàstics dels rius i mars per tornar a fer petroli.

ELS CREADORS, que el formaven en Roger, l’Arlet, l’Ariana, la Berta i en Gerard i es varen pensar “una platja sense plàstics”, amb màquines que bonificaven amb tiquets al xiringuito els que recullen burilles i plàstics  llaunes.

La veritat, és que han elaborat unes maquetes molt maques, han tingut molta feina en dissenyar-la i construir-la…i tot amb material reciclat.

Bona feina alumnes de quart!!

En aquest enllaç podreu veure les maquetes i tota la feina que han tingut!!

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *