Exposició Pessigolles, Parets Municipi Lector

Dins de les activitats del projecte Parets Municipi Lector, l’escola ha acollit l’exposició itinerant Pessigolles on es combinen llibres relacionats amb les emocions i els sentiments.

pessigolles

pes-2

pes-1

Quan algú anomena la paraula PESSIGOLLES provoca més d’un somriure entre la gent que l’escolta. Però aquest mot no només està relacionat amb el somriure i amb el riure. També està relacionat amb la tendresa, la timidesa… i fins i tot amb la tristesa. Com que la paraula PESSIGOLLES engloba una bona colla de sensacions en el seu interior i es pot escampar per diverses parts del cos –des del cor fins a les orelles, passant per la panxa o les plantes del peu–, s’ha escollit com a títol d’una exposició que vol mostrar, en forma de catàleg, les emocions i els sentiments més comuns entre les persones: alegria, por, ràbia, neguit… i la manera com es reflecteixen en un seguit de contes i novel·les per a infants i joves. Estem segurs que tan sols amb el títol de PESSIGOLLES ja provoca alguna emoció. Però encara estem més segurs que amb els llibres escollits es desvetllarà el vostre interès i un munt d’emocions i sentiments.

Parets, poble lector, té com a objectiu mantenir viu el compromís de la vila amb la lectura i fomentar el seu gust. La consolidació global del projecte es basa en el reconeixement que la lectura esdevé una eina bàsica en l’aprenentatge i en la formació integral de les persones, així com una via d’accés primordial al coneixement i a la cultura.