Visita a l’estació meteorològica de la casa de colònies

El divendres 18 de novembre, tots els alumnes de 3r vam anar a la casa de colònies del poble “Els Olivers”.

Vam sortir de l’escola a les 9 del matí i vam anar caminant. En arribar vam visitar l’estació meteorològica que tenia 6 termòmetres, 3 pluviòmetres, un penell i un anemòmetre. Ens va ensenyar la temperatura màxima i mínima d’aquell dia.

L’amo de la casa de colònies ens va explicar que cada dia contactaven amb Tv3 per anotar les dades de pluja durant els últims 30 anys! I ens va donar les fotocòpies perquè tinguem la informació a l’escola.

Després de l’explicació vam anar a fer uns experiments:

En el primer vam veure que el canvi de pressió converteix l’aigua en vapor i vam fer un núvol dins d’una botella!

En el segon vam comprovar que si barregem aigua gelada i aigua calenta, la freda es queda baix i la calenta dalt. Ens van agradar molt!

Després vam agafar l’esmorzar i ens el vam menjar al jardí. Quan vam acabar vam anar a jugar a escalada, a la corda, a ping pong, a voley i a badminton.

En acabar vam tornar a l’escola amb tots els companys.

Volem donar les gràcies als amos de la casa de colònies per ser tan amables i convidar-nos a una visita tan interessant!

“El que més em va agradar va ser quan vam fer el núvol dins la botella” (Eudald Celma)

“El que més em va agradar va ser l’experiment de la botella” (Ivan Gil)

“A mi el que més em va agradar va ser quan ens va explicar que abans pensaven que els astròlegs eren bruixots”. (Mireia Grau)

“El que més em va agradar és l’experiment de la botella que es fa un núvol amb una manxa” (Laia Mulet)