Dia Mundial de la Mobilitat Sostenible i Segura, 22 de setembre (6è B)

La nostra escola forma part de la xarxa d’Escoles Verdes de Catalunya. Això, al dia a dia de l’escola es tradueix en separar els residus que generem, en vetllar pels nostres esmorzars, en propiciar anar a l’escola sense cotxe o en l’hort escolar.

Gestió de residus: A cada classe i distribuïdes pel centre hi tenim diferents papereres i treballem, des del parvulari i fins a sisè, quina deixalla o residu hem de llençar a cada una: paper, plàstic, orgànica o rebuig.  També reutilitzem i aprofitem el paper al màxim: escrivim a les dues cares del full, tenim fulls ja utilitzats per a  treballar en brut o per a fer dibuixos. Aquest any, des de l’AMPA i conjuntament amb Qualia que és l’encarregada del menjador escolar, s’ha iniciat el programa “Pesa i pensa”  que consisteix en un projecte de sensibilització contra el malbaratament d’aliments.

A més, fem torns per a anar a treballar  a l’hort  escolar; intentem que sigui un hort el màxim d’ecològic possible, sense utilitzar químics. Quan tenim collita d’alguna verdura o hortalissa ens la repartim i ens fa molta il·lusió portar-la cap a casa!

El curs passat vam habilitar una zona del pati com a aparcament de bicicletes i patinets. Això ens facilita molt poder anar a escola amb aquests tipus de vehicles gens contaminants. A no tardar ens haurem de plantejar fer una ampliació, ja que som molts els nens i nenes que fem ús d’aquest espai.

A l’escola donem molta importància a l’esmorzar o menjar de mig matí. Sempre han de ser saludables: entrepà, fruita, fruits secs… i, a més, sostenibles. Per això els portem en  carmanyoles o bock and rolls defugint del paper d’alumini o dels plàstics.  Aprofitem també l’estona de l’esmorzar per menjar fruites de temporada periòdicament, ja que estem adscrits a la campanya “A l’escola la fruita entra sola”.

A part dels hàbits del dia a dia, al llarg de l’any tenim diferents dies assenyalats  dins del calendari escolar ens els quals celebrem i treballem algun fet  important per al medi ambient. El 22 de setembre celebrem el dia de la Mobilitat Sostenible. Aquest any ho vam fer elaborant entre totes les classes una pancarta amb el lema oficial “Mobilitza’t per un aire més net” i amb un que vam inventar al centre “Vine amb bici o camina, el cotxe contamina”. De cara al futur tenim pensat de pintar els passos de vianants que hi ha als voltants de l’escola de colors ben vius. Volem que cridin l’atenció per a que els cotxes s’adonin que allà hi ha una escola i redueixin.

El  dia 16 d’octubre celebrem  el dia  de l’Alimentació Saludable, aquest dia nosaltres, els i les alumnes de sisè, preparem l’esmorzar per a tota l’escola: pa de pagès amb tomàquet.

L’escola Maria-Mercè Marçal no és només verda per fora, també ho és en el seu funcionament.

Alumnes de sisè B.