Experimentem amb fluid no Newtonià

Ja hem començat el segon trimestre i els infants d’I3 volem compartir amb vosaltres un experiment que hem fet a l’escola.

Per fer-lo només hem necessitat dos ingredients: aigua i farina de blat de moro. Així de senzill!

Aquest experiment s’anomena fluid no Newtonià. Els fluids gairebé sempre es comporten com a tals, i per tant se’ns escolen entre els dits… Però hi ha un tipus de fluid molt particular que té una característica curiosa: la seva viscositat no és sempre la mateixa, i això fa que a vegades es comporti com un líquid, i d’altres com un sòlid.
Ens ho hem passat genial tocant i manipulant aquest fluid!!

Si cliqueu a la imatge i aneu a la carpeta del 2n.trimestre podreu trobar un recull d’imatges de l’experiment.