English in P5… Let’s start!

Els nens i nenes de P5 hem començat a fer anglès a l’escola. Una aventura apassionant que tot just comença…

COM TREBALLEM A L’ÀREA D’ANGLÈS?

TREBALL A PARTIR DE CONTES DIALOGATS

Quan escoltem, quan llegim, quan mirem allò que fan els altres, certament aprenem. Però aprenem molt més quan nosaltres fem coses i, sobretot, quan expliquen als altres allò que nosaltres hem fet.

“les llengües no s’aprenen primer i s’utilitzen després, s’utilitzen i així s’aprenen”♥

D’acord amb aquest principi, el treball a l’aula d’anglès s’iniciarà per mitjà de cançons i contes escenificats on, sense cap suport visual, els alumnes representen des del primer moment tots els papers argumentals que hi apareixen. “les imatges converteixen els alumnes en espectadors, quan presentem un conte sense imatges els nens es converteixen en protagonistes i participen”♥

Els nens i nenes viuen emocionalment els relats perquè es col·loquen en el paper dels protagonistes i diuen tots els diàlegs. Aquesta vivència activa, aquesta emoció assolida des de la posició de protagonistes, aquest fer i dir, aquest ser ells el conte, els converteix en aprenents de llengua.

“els alumnes no s’involucren amb la veu del narrador, però s’involucren ràpidament amb la veu dels personatges” ♥

Posteriorment, els contes es complementen amb un conjunt de treballs que afegeixen suport visual: murals col·lectius, fitxes, targetes, cançons, jocs, o petits decorats amb els seus personatges. Cada una d’aquestes activitats esdevé una nova oportunitat de fer i dir el relat.

EXPLIQUEM ELS CONTES I CANÇONS A CASA

Finalment, els contes arriben a casa on seran explicats a altres: als avis, als germans i sobretot a vosaltres. Escolteu-los atentament i amb emoció. Aquesta interacció entre els vostres fills que expliquen el conte i vosaltres que l’escolteu és un mecanisme molt important d’aprenentatge.

A l’escola els nens i nenes han fet els contes. Amb vosaltres ara els explicaran. Garantir la viabilitat del primer fer, malgrat el poc coneixement que tenien de la llengua, ha estat la imprescindible tasca de l’escola. Escoltar-los és ara el vostre lloc, el vostre moment en un procés d’aprenentatge que, vosaltres i nosaltres, la família i l’escola, estem construint. Aquí sou molt importants, insubstituïbles.

Explicar un conte en anglès al pare i la mare, als avis o als germans ensenya molta llengua. Més que escoltar-lo a la televisió o fins i tot a la mestra. Per molt bo que sigui l’anglès de la televisió, per molt bé que ho expliqui la mestra. L’acte d’explicar contes ensenya llengua a qui els explica. L’emoció de qui ho escolta afegeix significat a aquesta explicació.

“les coses no s’aprenen quan algú ens les explica, sinó quan les fem i som nosaltres després qui les explica a algú altre”♥

Junt amb la carpeta que duran els alumnes a casa amb els teatre i els personatges per explicar els contes, hi podreu trobar els diferents treballs realitzats. Aquesta carpeta haurà de tornar a l’escola passada una setmana juntament amb la vostra valoració.

No demaneu la traducció paraula per paraula del que diuen. Això afavoreix un mal hàbit. En tot cas us poden fer una explicació global.

Tampoc sigueu molt crítics. És molt important animar a l’alumne a continuar amb aquesta tasca. Una valoració positiva serà molt més útil. Es pot valorar l’actitud, l’esforç, la pronunciació…

Si voleu més informació sobre aquest apartat la trobareu a English at Home and Back to School.

SONGS FROM THE ENGLISH CLASS

A l’àrea de llengua anglesa potenciem el treball de llengua a partir de les cançons, on els alumnes aprenen nou vocabulari, estructures comunicatives i tot amb una bona pronunciació, sense que ni se n’adonin. Aquest aprenentatge indirecte té un gran potencial i des de ja fa uns cursos, l’escola prepara un recull amb les cançons de l’aula d’anglès perquè els vostres fills i filles puguin escoltar i compartir amb vosaltres allò que estan treballant.

En els darrers cursos l’edició dels Cds recopilatoris no ha estat del tot satisfactòria perquè cada cop s’utilitzen menys, i en alguns altres casos per la incompatibilitat amb els aparells reproductors. És per aquest motiu que enguany tindreu les cançons en MP3 compartides des del DRIVE (juntament amb les fotografies del grup-classe) perquè les pugueu descarregar en el format que més us convingui. Per tal de facilitar el seu ús, i per motivar els nostres alumnes, us farem arribar la caràtula amb el llistat de les cançons.

Pensem que és una eina molt bona per tal de reutilitzar la llengua que estan aprenent a l’escola d’una manera indirecta i inconscient, mentre canten, ballen i gaudeixen. Una eina que editem cada any pels cursos de P5 fins a 3r de primària.

ENGLISH BAGS

A principis del segon trimestre, els alumnes de P5 podran prendre a casa unes maletes anomenades “English Bags” on hi podreu trobar uns contes en anglès (hi ha un pack de 6 maletes per a cada grup-classe fins a 4t de primària) .

A cada maleta hi hem inclòs una breu explicació de la història junt amb les paraules clau que poden ajudar a la comprensió del text. A més, els llibres tenen un cd/usb amb l’àudio perquè el puguin escoltar mentre llegeixen.

Creiem que és un material molt important per consolidar i ampliar les estructures i vocabulari treballats a classe. Es tracta de gaudir de la lectura tot aprenent.

BLOC D’ANGLÈS

www.vitxetenglishathome.blogspot.com

El bloc d’anglès de l’escola és una finestra oberta a l’aula. L’objectiu és apropar les famílies i compartir experiències amb tota la comunitat educativa a través d’aquesta projecció exterior. Vol ser una oportunitat de veure què fem i reflectir les activitats dutes a terme en el dia a dia. També esdevé una eina dinamitzadora de nous aprenentatges perquè proporciona a les famílies nous recursos, a través d’enllaços que complementen les activitats d’aula o de suports àudio per a les històries treballades. S’entén també el bloc com un espai d’interacció i de recull de propostes de les famílies i dels mateixos alumnes.

Sempre hi podreu accedir des de l’espai web de l’escola. Us convidem a visitar-lo sovint perquè es tracta d’una finestra oberta a l’aula, una eina de comunicació família-escola, i una font de nous aprenentatges per als vostres fills/es.

A mà dreta del bloc hi trobareu el llistat d’etiquetes (labels 2019-20) de cada curs. Si seleccioneu el curs que us interessa, apareixeran només les entrades d’aquell nivell (P5, Year 1, Year 2, etc.).

Ara ja hi podreu veure els primers vídeos dels nens i nenes de P5 cantant una cançó a l’aula: Hello song.

No us ho perdeu!

També us podeu fer subscriptors de manera anònima escrivint una vegada la vostra adreça electrònica a Follow the blog by Email i rebreu la publicació de les noves entrades.

Els diferents grups de P5 amb la Sílvia Linaje, tutora de 4tB i mestra d’anglès de P5

Esperem que petits i grans puguem gaudir i aprendre molt plegats.

Moltes gràcies

Mestres de Llengua Anglesa