“Escac i mat” a primer

Els nens i nenes de 1r hem començat aquest trimestre amb l’activitat d’escacs. Ho fem cada cada 15 dies amb la meitat del grup-classe. La Natàlia, tutora de 4tB és qui ens n’ensenya. De moment hem après tres paraules que ens seran de gran ajuda: “observo, penso i jugo”.

Primer aprenem els moviments dels peons amb el nostre cos i després amb les peces d’escacs. També fem diferents jocs amb taps per aprendre moviments nous.

A la primera sessió vam escoltar una petita història on els protagonistes eren les mateixes peces d’escacs.

Hi havia una vegada un rei i una dama … una dama molt presumida que sempre anava de conjunt (dama blanca-casella blanca). … Hi havia també unes torres que protegien el regnat…

Estem tots molt emocionats i emocionades per aquesta nova activitat que es va iniciar amb els alumnes que actualment fan 4t (quan estaven a 1r), i que enguany es fa des de 1r fins a 4t.