Els alumnes de 6è curs participen a Cantània

CANTÀNIA 2017 “LA NIT DELS MALSONS”

Els alumnes de 6è van participar al concert de Cantània a l’Auditori de Barcelona el passat dia 10 de maig.

Aquest any la cantata porta per títol ‘La nit dels malsons’ i l’ha escrita la dramaturga Marta Buchaca i el compositor Àlex Martínez.

Argument:

El protagonista és en Lluc, un nen de 9 anys molt poruc que aprèn a conviure amb les seves pors gràcies a una experiència sorprenent la nit abans de marxar de colònies. Aquella nit, quan en Lluc està a punt d’adormir-se, la Guardiana de la Por es cola per la finestra. La Guardiana es dedica a vetllar perquè la por no desaparegui del món, i li vol fer entendre a en Lluc que tenir por no és dolent. Mitjançant un viatge a través dels malsons de diferents persones que en Lluc coneix molt bé li farà veure que hi ha molts tipus de por, i que tenir por no ha de ser per força un defecte. Gràcies a la Guardiana, en Lluc entendrà que la por és necessària per viure, i que hi ha pors que l’únic que fan és impedir-nos viure amb plenitud. Després d’adonar-se que tenir por és normal, decidirà ser valent i anar a les colònies, i aquells dies seran els dies més feliços de la seva infància.

Des de l’inici del segon trimestre a la classe de música s’ha estat aprenent les cançons que la formen i els seus moviments.

Hem treballat la música, el text, els moviments etc. Cantar a l’Auditori acompanyats per un equip de professionals ; músics, cantants i les veus blanques dels 800 nens i nenes que hi participen a cada concert, ha estat una experiència molt gratificant i inoblidable per a tots els que hi hem participat, alumnes, famílies i mestres.

Felicitats a tots els nens i nenes alumnes de 6è pel seu esforç i compromís per aconseguir fer-ho tan bé com ho van fer!

Cantània és una activitat amb diferents fases d’actuació: sessions de formació amb el professorat, treball del professorat a la seva aula i concerts finals interpretats per l’alumnat inscrit. L’objectiu és organitzar un acte per als alumnes que, per les característiques globals pensades exclusivament per a ells, per la qualitat i per la implicació personal i col·lectiva en l’acte, es converteixi en una vivència musical important i inoblidable per a tots.

Cantània un projecte que no para de créixer.

Des del seu naixement el curs 1989-1990 a l’Auditori, La Cantània s’ha realitzat a més de 20 ciutats de 6 països, tant Europeus com Americans. Aquest any se celebraran 34 concerts a l’Auditori de Barcelona i també s’interpretarà al Vendrell, Figueres, Granollers, Manresa, Mataró, Olot, Sant Cugat, Vic, Vilafranca del Penedès, Cadis, Parla, Saragossa, Sevilla i Valladolid, a més de Bielfeld, Koblenz i Neustadt (Alemanya). A aquesta llarga llista de ciutats s’hi sumen aquest any Madrid i Guimaraes (Portugal) que participaran en el projecte per primera vegada.

Cantània és una activitat participativa dirigida a escolars de cicle mitjà i superior de primària. Cada temporada s’encarrega una obra nova per a un gran cor d’infants a compositors i escriptors catalans de reconegut prestigi. Durant tot el curs escolar es treballa tant des de L’Auditori com des de l’escola. L’objectiu és organitzar un acte per als alumnes que, per les característiques globals pensades exclusivament per a ells, per la qualitat i per la implicació personal i col·lectiva en l’acte, es converteixi en una vivència musical inoblidable per a tothom.

Us deixem un vídeo per qui vulgui saber més de Cantània!