Aprenem Compartint

Aprenem compartint, un projecte que el Secretariat encapçala amb col·laboració del Districte de Sants-Montjuïc i la Diputació de Barcelona, és una activitat educativa que es planteja com una iniciativa de caràcter preventiu i com un recurs al servei de les escoles i les famílies per millorar l’aprenentatge, les actituds i la motivació de l’alumnat amb dificultats.

Aquest projecte es va iniciar com a prova pilot amb alumnat de secundària al 2012. Actualment hi ha 12 grups en funcionament, 9 de primària i 3 de secundària. S’atenen 120 alumnes, hi ha 4 persones contractades i unes 60 persones voluntàries de suport. Alhora, s’ofereix a l’alumnat de secundària la possibilitat de participar d’una experiència d’Aprenentatge-Servei, realitzant tasques de suport als grups de primària.

Com funciona?
Dues tardes a la setmana, durant una hora i mitja, una monitora i 2 o 3 persones voluntàries acompanyen un grup d’alumnes a l’hora de resoldre dubtes, fer deures o preparar els exàmens. A més, es treballa la consolidació de coneixements, l’autoestima i l’autonomia; es fomenta la lectura; es treballen hàbits i es proporcionen eines i tècniques d’estudi.

Més enllà de l’àmbit acadèmic, el projecte fa un pas més i proposa activitats com ara sortides educatives i culturals, dues celebracions anuals amb totes les persones que participen al projecte (voluntariat, famílies i alumnat, comunitat educativa…), implicació amb el teixit associatiu del territori, etc.

Una de les excel·lències del projecte és convidar l’alumnat de secundària que fa els 16 anys a formar part de l’equip que atén els nens i nenes de primària, podent oferir un retorn del servei que van rebre quan eren alumnes.