VTS (Visual Thinking Strategies)

La Metodologia de Pensament Visual (VTS) és fruit d’un profund anàlisis i investigació que es porta desenvolupant en diferents àmbits relacionats amb l’educació.

The Visual Thinking Strategies (Estratègies de Pensament Visual) van néixer com un recurs pel desenvolupament d’un pensament crític, profund i reflexiu en el individu, un pensament que li permet aconseguir una millor entesa del món que el rodeja.

A partir d’aquí cal pensar que l’art és el mitjà idoni a través del qual les persones poden pensar, compartir coneixements i valors, i expressar sentiments i emocions.

L’escola, dins del Projecte Tàndem i conjuntament amb el Museu Picasso, ha implementat aquesta metodologia. Una metodologia que:

•  Apropa als infants a al món artístic. Utilitza l’obra d’art per observar, reflexionar i expressar idees, utilitza l’art per aprendre.
  • Afavoreix les habilitats comunicatives dels alumnes. Els alumnes expressen i argumenten les seves idees i sentiments envers l’obra.
  • Es busca que l’alumne (observador ) senti i descobreixi a través de l’obra.
  • Amb l’ús de les tècniques y preguntes adients, els alumnes són els que donen la informació de l’obra, per aquest motiu, la informació és veritablement significativa per ells.
  • Fomenta la integració de tots els alumnes. Els alumnes són conscients que les seves idees s’escolten i es tenen en compte.
  • Totes i cadascuna de les intervencions ajuden a constituir un aprenentatge entre iguals.