Visita a Les Coves i al Museu de la Vida Rural de l’Espluga de Francolí

Aquest matí hem anat al passat prehistòric del nostre territori visitant les comunitats humanes que van viure a les Coves de l’Espluga de Francolí fa milers d’anys. Hem pogut ser observadors/es de les seves activitats, dels seus sentiments, de la seva vida i de la nostra evolució com a humans, des del paleolític fins al món íber. Hem pogut visitar la cova per dins unes galeries sorprenents, durant el trajecte hem conegut aspectes com la formació de la cavitat subterrànea, els pous de van permetre el seu descobriment, el circuit de l’aigua i la trajectoria del riu, els procés de filtratge i l’escolament de l’aigua. La importància dels neandertals, les restes del paleolític, l’homo sapiens i les seves interaccions, el període neolític, el període íber ..

A la tarda hem pogut visitat el Museu de la Vida Rural de l’Espluga i hem pogut observar la vida al camp fa cent anys enrere. Hem pogut aprendre del valor de l’agricultura sostenible, del reciclatge, l’esforç, la paciència, el treball en grup. Hem pogut veure un dels museus més moderns, amb una gran exposició d’eines, escenografies, carros, una galeria de teatre virtual, i molts audiovisiuals que ens han permet viatjar al un passat que és molt necessari tenir molt present per afrontar el futur.

Un gran dia a l’Espluga de Francolí per recordar amb els alumnes i mestres de l’Escola El Bosc Mont-ral.

foto de Escola El Bosc Mont-ral. foto de Escola El Bosc Mont-ral. foto de Escola El Bosc Mont-ral. foto de Escola El Bosc Mont-ral. foto de Escola El Bosc Mont-ral. foto de Escola El Bosc Mont-ral. foto de Escola El Bosc Mont-ral. foto de Escola El Bosc Mont-ral. foto de Escola El Bosc Mont-ral.  foto de Escola El Bosc Mont-ral.  foto de Escola El Bosc Mont-ral. foto de Escola El Bosc Mont-ral. foto de Escola El Bosc Mont-ral.