Fem d’arqueòlegs/gues per un dia amb l’equip de professionals de l’IPHES

Aquest matí els infants de l’Escola El Bosc Mont-ral han pogut participar d’un laboratori en directe fent una excavació arqueològica, gràcies a l’equip de IPHES – Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social que ho ha fet possible.

En el marc de la campanya d’excavació arqueològica a la Cova del Cudó (Mont-ral, Alt Camp), un antic campament de caçadors magdalenians de fa 15.000 anys, l’equip de l’IPHES que la porta a terme traslladarà per un dia el laboratori de camp a l’escola El Bosc-ZER El Francolí de Mont-ral (Alt Camp).

L’objectiu d’aquest taller és que d’una manera amena i participativa els infants coneguin de primera mà en què consisteix una excavació arqueològica, la recerca que els científics hi duen a terme , els materials i dades que se n’extreuen, i que alhora puguin participar activament en algunes d’aquestes tasques, amb el suport i explicacions del personal investigador, perquè n’esdevingui una experiència vivencial.
Gràcies a l’Ethel Allué, al Juan Manuel López ,a la Marta Fontanals i al Josep Maria Vergès. Sense deixar de banda a les noies voluntàries, de pràctiques i al fotògraf.

Us afegim el link amb més informació: http://iphes-noticies.blogspot.com.es/2017/06/nens-i-nenes-de-lescola-el-bosc-zer-el.html
foto de Escola El Bosc Mont-ral.  foto de Escola El Bosc Mont-ral.  foto de Escola El Bosc Mont-ral.  foto de Escola El Bosc Mont-ral.

foto de Escola El Bosc Mont-ral.  foto de Escola El Bosc Mont-ral.