SANT JORDI 2021

Com és tradició, a l’Escola de l’Ateneu hem celebrat la festa de Sant Jordi. Aquest any, degut a la situació en què ens trobem, hem celebrat Sant Jordi de manera diferent als altres anys, però amb molta alegria i emoció. Ha estat una celebració interna, al llarg de la setmana, sense participació de les famílies i mantenint sempre els grups bombolla.

Els alumnes de cicle mitjà, que actualment són tres grups bombolla, han preparat la representació de la llegenda de Sant Jordi per cadascun dels cicles de l’escola. Així doncs hem gaudit de tres versions de la llegenda, totes elles molt originals i ben preparades. Les famílies des de casa, i els altres alumnes de l’escola, han pogut seguir les representacions per streaming. Si les voleu veure les teniu al Canal youtube de l’Escola.

Al llarg de la setmana, s’han anat realitzant diferents activitats literàries. Enguany hem dedicat una especial atenció a la poesia. Hem llegit, memoritzat i escrit poemes i cal·ligrames.

Els més petits de l’escola, els alumnes d’infantil, el dijous a la tarda, van gaudir una tarda de contes explicats pels pares. Això sí, en grups bombolla i al pati de l’escola.

Els alumnes de cicle superior, donat que no han pogut explicar contes als més petits, com és tradició, han gravat en vídeo els contes populars adaptats. Enguany s’ha fet una reflexió a les aules sobre el gènere i els estereotips en els contes populars, per aquesta raó, en les adaptacions dels contes, s’ha canviat el gènere dels protagonistes. Us animem a veure’ls en aquest enllaç.

Aquest curs hem celebrat un St. Jordi diferent… però l’hem pogut celebrar a l’Escola i per això estem molt contents. El proper curs esperem celebrar-ho conjuntament amb les famílies.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *