El guardià de l’hort

No us deixeu enganyar per la seva tendra aparença , darrere del seu cos prim s’amaga un home gran i fort en tots els sentits. La vida, en alguns moments, no li ha posat fàcil. Sap què és superar entrebancs i tirar endavant.

Està acostumat a treballar amb les mans. La seva professió era la de fuster, però quan va arribar el temps de deixar la feina, va substituir el donar vida a la fusta per donar vida al seu petit hort.

En Mateo, així li diem tots, malgrat que el seu nom és José, ens ha acompanyat durant tot el curs en la cura del nostre hort.

Un home discret i pacífic que no perd mai el somriure quan els nostres alumnes criden el seu nom allà on el vegin.

Apareix al nostre hort com el seu guardià que és. Arriba allà on nosaltres no arribem i cuida amorosament les nostres plantes, pensant sempre, en com gaudiran els nostres infants quan vegin els primers brots sortir.

I quan diem que sempre pensa en nosaltres, ho diem perquè deixa de banda els anys que ja porta a sobre (tot i que no els aparenta), que deixa de banda el seu temps per dedicar-nos-el, que prioritza el nostre hort davant la feina que se li acumula en el seu propi… No li podem demanar més!

És el nostre guardià de l’hort. Ningú li ha ensenyat pedagogia, ni estratègies per motivar als alumnes, ni com afavorir la comunicació amb els infants… Ni falta que li fa!. Com un bon mestre, té paciència, atén a cadascuna de les preguntes que li fem, mostra el seu saber generosament sense estalviar explicacions i quan no se’n recorda del nom d’algun nen o nena fa servir el seu “rei” o “reina” que tant ens agrada.

Quan el Mateo està entre els nostres infants, es converteix en un infant més perquè mira i observa el món amb els seus ulls i amb la seva il.lusió.

A la seva vora, la seva companya de viatge, la Victòria, que el segueix i el recolza en els seus projectes i que té cura de que en Mateo, administri bé les seves forces per arribar a tot arreu.

El nostre guardià de l’hort és l’avi de la Sara i de l’Alan, però també és una mica avi nostre. Gràcies Mateo!

1. Fàtima G.

Què boniques aquestes paraules per al Senyor Mateo i bé que se les mereix. Mai li podrem agrair prou la feina que fa amb els nostres fills.