El cec, el manc i el mut

Ha començat el curs i hem estat realitzant a la classe algunes dinàmiques per tal de prendre consciència d’alguns aspectes que ens ajudaran a treballar millor.
Us volem explicar una de les activitats que vam fer i que més ens va agradar. Aquesta activitat es diu: “El cec, el manc i el mut”.
Els alumnes s’agrupen de tres en tres. Cada un dels tres alumnes està mancat d’una capacitat: veure, fer servir les mans i parlar, per aquesta raó un dels tres components del grup anirà amb els ulls tapats, l’altre amb les mans lligades darrera l’esquena i l’altre amb una cinta aïllant a la boca.
L’objectiu és dibuixar tres estrelles, una per persona del grup, amb els respectius noms dels tres integrants de l’equip.
Hi havia algunes regles: no es podia calcar, no es podia utilitzar regle, els membres del grup es podien ajudar entre ells i cadascú havia de contribuir d’alguna manera en fer la seva estrella.
Una vegada vam acabar el joc vam estar reflexionant sobre com s’havia sentit cadascú i quines havien estat les diferents actituds davant el repte proposat.
Vam extreure algunes conclusions que vam apuntar a la pissarra:

– En el treball en grup tots ens necessitem.
– També hem de saber acceptar l’ajuda i saber quan ajudar als altres.
– És important la col•laboració i implicació de tots.
– No hem de jutjar les limitacions dels altres ( a vegades les mancances dels altres es veuen menys importants que les nostres)
– Cal saber confiar en els altres.
– Cal saber escoltar i comunicar les nostres idees.
– Tots tenim habilitats diferents i conèixer al companys de grup ens pot ajudar a ser més efectius en el treball en grup.
Valorem l’activitat com a molt positiva. Ens vam divertir i vam aprendre el valor del treball en equip.