Proposta 9. Cicle mitjà 3.

 

  • Activitat 1: Català. Fem de reporters i reporteres!

    Recordeu la notícia que vam treballar a la classe, sobre el coronavirus?

    Us animem a què busqueu algun esdeveniment que hagi passat aquests dies al voltant del món o sobre alguna activitat que hagueu fet (aniversari…), i ens l’envieu per escrit. També us podeu gravar també explicant-la.

    Fixa’t en l’exemple. 

    CLICA, PER DESCARREGAR

    ? Teniu una web per practicar l’escriptura a Extres.

 

    • Activitat 2. Matemàtiques. No t’oblidis…

Aquí tens uns fulls més de multiplicacions i problemes per anar practicant.

 

CLICA, PER DESCARREGAR

Si cliqueu a sobre de la imatge, podreu  repassar les multiplicacions.

 

 

? Teniu una altra web a Extres.

 

  • Actividad 3. Castellano. Somos grandes lectores y lectoras! 

A ver si sois capaces de resolver las preguntas, podéis leer el texto tantas veces como necesitaseis.

   

 

CLICA, PER DESCARREGAR

  • Activitat 4: Create your food calendar!

Aprofitant que hem treballat els aliments, què et semblaria dissenyar un calendari ben bonic i que ens expliquis que vas menjant a les diferents parts del dia. ???

Taking into consideration that we have worked the aliments, would you like to design a colourful menu explaining your daily meals?

Here you have an example:

You can also download the template to complete with the daily meals.

També et pots descarregar la plantilla, per afegir-hi el menjar.

CLICA, PER DESCARREGAR

  1. What do you like to eat for breakfast?
  2. And for lunch?
  3. And for dinner?
  4. You can draw and write the names.

 

  1. Què t’agrada per esmorzar?
  2. I per menjar?
  3. I per dinar?
  4. Pots dibuixar i escriure els aliments on toca.

Després t’animem a què ens ho expliquis per escrit i ens ho enviïs. ???

 –         This is my daily menu.

–         For breakfast l like… (cereals with milk…).

–         For lunch I like …. (macaroni with tomato sauce…).

–         For dinner I like… (soup and fish…).

Recorda que si ho fas a mà, pots utilitzar la pauta. ???

Et deixem la cançó “Do you  like…” que hem practicat, per si la vols recordar!

 

 

  • Activitat 5: Valors. Ajudem!

 

T’animem a que ens expliquis als comentaris què observes:

    • Què li passa a l’eriçó? Per què actuen així els seus companys i companyes?
    • Com es pot sentir? T’agradaria a tu?
    • Com actuen al finals els companys/companyes de la classe?
    • Teniu alguna altra proposta?
  • Activitat 6: Posa emoció als teus missatges amb emoticones.

Quan escrivim, no sempre sabem expressar els nostres estats d’ànim o emocions. les emoticones ens ajuden i, avui, t’ensenyem el truc, per crear-les!!! ???

  1.  Clica a sobre la imatge, per poder accedir a l’aplicació.
  2.  Tria l’emoticona que t’agradi i veuràs com es col·loca al quadre del generador (fletxa vermella).??
  3. Clica el botó COPY.
  4. Enganxa-la, al costat del text, amb el botó dret del ratolí.
  5. Hi ha més emoticones, clicant a on indica la fletxa groga.

EXTRES

Català:

Preparats i preparades per fer lectura eficaç? Clica al damunt de les activitats que es diuen: fixació i recorda. Un cop hagis acabat pots jugar a la resta d’activitats. Practiquem la lectura.

Matemàtiques:

Repassar les taules de multiplicar jugant  

28 comentaris

  1. BLANCA G. 3r A

    Activitat 5: Valors. Ajudem!

    Observo ??? que els companys de l’eriçó ? el deixen de costat, perquè porta pinxos i tenen por ???. L’eriço ? se sent malament d’acostar-s’hi i es posa molt trist. ??

    Al final, troben una solució ???, li posen suro a les punxes i tots contents poden jugar junts ???.

    BLANCA G. 3r A ???

    1. SARA L. 3r A

      Molt bona observació, Blanca. ??

      L’eriçó es sent trist, fins que entre tots i totes van poder buscar una solució ???. Gràcies a la col·laboració, podem fer un entorn millor. ???

      Quina altra idea tindries? ???

      SARA L. 3r A

  2. Sofia C. 3rA

    Holaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?????

    Com esteu???? Espero que bÉ!?????

    Què li passa a l’eriçó??? Que És nou i ningú vol estar amb ell, perquè encara no el coneixen bé.?

    Per què actuen així els seus companys i companyes?? Perquè té punxes i els punxa, però no ho fa volent.?

    Com es pot sentir?? Trist.?

    T’agradaria a tu?? No, a mi no m’agradaria.☝️☝️☝️☝️

    Com actuen al final els companys/companyes de la classe? ? Al final, els seus companys i companyes es comporten molt bé ?. Els companys busquen una solució. per poder estar amb ell. ????????

    Teniu alguna altra proposta? ? Si l’eriço els expliqués que ell no els vol fer mal.. Però que no sap com fer-ho i té un problema, tots junts podrien buscar una solució.????????????


    Sofía C. 3rA

    1. SARA L. 3r A

      Molt bones observacions, Sofia. ????

      M’agrada molt la proposta que has donat ???, entre tots i totes ens podem ajudar per fer-nos sentir millor. ??

      Per a l’eriçó ?, ja és bastant complicat començar a una escola nova, on no coneix a ningú ?? , si li donem un cop de mà podrà sentir-se més integrat i possiblement no li farà tanta vergonya parlar ??.

      Segur que tots i totes ???, ens hem trobat en alguna situació així, bé d’arribar a un lloc nou o arribar algú nou o nova. ???

      SARA L. 3r A

  3. BIEL C. 3r B

    Hola tothom ??

    Què li passa a l’eriçó? L’eriçó arriba a l’escola i ell passa a la seva cadira i llença totes les altres en passar ?

    Per què actuen així els seus companys i companyes? Perquè no el coneixen i tenen por de fer-se mal, amb les seves punxes. ?

    Es pot sentir ? Trist ?

    T’agradaria a tu? No, m’agradaria perquè no m’agrada sentir-me sol ?

    Com actuen els seus companys i companyes de la classe? Li regalen uns suros, perquè no punxi i el puguin abraçar ⛅

    Teniu alguna altre proposta? No?. La idea dels seus companys i companyes, em sembla genial.?

    Fins aviat ?

    BIEL C. 3r B

    1. Antònia F. 3r B

      Hola Biel!! ?‍♀️

      M’han agradat molt les observacions que has fet de l’eriçó?!!??

      Et felicito perquè com tu has dit molt bé, els seus companys/es actuen així, perquè no el coneixen i tenen por de fer-se mal, amb les seves punxes. ???

      És molt important no sentir-se sol i tenir bons companys/es!! ???

      Com diem a l’escola, qui té un amic o amiga té un tresor, perquè així no ens sentim sols i ens podem explicar coses de la nostra vida. ???

      Em semblen genials tots els comentaris que has fet. ????

      Vinga, una forta abraçada Biel. ???

      Antònia F. 3r B

  4. DIEGO R. 3r A

    Jo veig que l’eriçó ? té punxes i els seus companys no volen que els punxi ???, per això no volen apropar-se a ell.

    Després, li fan un regal ? a l’eriçó ? i l’obre, però no veu res només suro ???. Els seus companys li posen el suro a les punxes i després es fan una atracada. ???

    DIEGO R. 3r A

    1. Escola

      Bona observació Diego, al principi no volen estar amb ell, i com s’adonen que es sent trist, intenten ajudar-lo. Sabries alguna altra manera d’ajudar?

      Sara. L 3r A

  5. Ángela B. 3r A

    Hoooooooooooooooooooooooooooola!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! a tots i totes. ???

    Espero que estigueu bé i les vostres famílies també. ???

    Activitat 5: Valors. Ajudem!

    Jo observo que l’eriçó ? arriba a una escola i esta una mica trist ??, perquè els seus companys el deixen de costat perquè té punxes. Un dia, estava a punt de marxar de l’escola, quan veu els seus companys parlant amagats i ell es pensa que parlen malament de ell ???. Per la nit ?, van i li regalen ? suros per al cap.

    Crec que jugar tots junts és millor.??

    Tots poden aportar i passar-s’ho millor! ??

    Us trobo a faltar molt ???, fins una altra, Adeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeu. Petons.???

    Ángela B. 3r A

    1. Escola

      Molt bé Angela, tal i com li he comentat al Diego, entre tots i totes es poden ajudar. Tens alguna altra proposta diferent a la dels suros? Com ho faries?

  6. Sveta D. 3r B

    Què li passa a l’eriçó? Que com és nou, ningú li fa cas. ?

    Per què actuen així els seus companys i companyes? Que com té moltes punxes, punxa els seus companys. ???

    Com es pot sentir? Malament, perquè ningú vol jugar amb ell.?

    T’agradaria a tu? No, perquè em sentiria molt sola.?‍♀️

    Com actuen al final els companys/companyes de la classe? Molt bé, perquè li han fet un regal, perquè no punxés i així poder jugar amb ell.??????

    Teniu alguna altra proposta? No, perquè em sembla bé aquesta.

    Sveta D. 3r B

    1. Antònia F. 3r B

      Hola Sveta!! ?‍♀️

      Ja veig que has entès molt bé el problema que tenia l’eriçó ?!! ??

      Com tu has explicat molt bé, com era nou i no el coneixien, al principi ningú volia jugar amb ell. ??

      Però després, entre tots i totes van poder donar una solució. ????

      Em semblen genials els teus comentaris i la teva opinió personal. ???

      Una forta abraçada Sveta!! ???

      Antònia F. 3r B

  7. ABNER C. 3r B

    HOLA SOY ABNER ,

    ¿Cómo estáis? ??

    Les voy a explicar lo que pienso del video.

    Què li passa a l’eriçó? ? Per què actuen així els seus companys i companyes?

    Él tiene muchas púas y los compañeros se lastiman al acercarse a él y él se siente mal al hacerles daño.

    Com es pot sentir? T’agradaria a tu?

    Se siente muy mal y excluido. No, no me gustaría sentirme así

    Com actuen al final els companys/companyes de la classe?

    Le dan un regalo de Navidad, que es para proteger a sus compañeros y así que pueda tener una vida social muy tranquila con todos sus amigos.

    Teniu alguna altra proposta?

    La propuesta me parece bien.

    ABNER C. 3r B

    1. Antònia F. 3r B

      Hola Abner!! ?‍♀️

      ¡Qué alegría volver a tener notícias tuyas! ???

      Ya veo que te has fijado muy bien que en el problema que tenia el erizo ???.

      Como tú has explicado, sin querer hacía daño a sus compañeros con sus púas. ??

      Evidentemente. el erizo ? se sentía mal y excluido. ??

      Finalmente, sus compañeros ponen solución al problema. ????

      Estoy muy contenta que participes en las tareas que proponemos cada semana!! ???

      Saludos a tu família y un fuerte abrazo!! ???

      Antònia F. 3r B

  8. Xavi

    Bon dia a tothom, ?‍♂️

    Espero que estigueu tots bé. ??

    Què li passa a l’eriçó ? ? Que és nou i ningú vol estar al seu costat. ??

    Perquè actuen així els seus companys? Perquè punxa. ??

    Com es pot sentir? Molt malament, ja que el deixen de costat. ???

    T’agradaria? No, perquè no m’agrada estar sol. ??

    Com actuen els seus companys? Malament, perquè no volen estar amb ell. ??

    Tens un altra resposta? Sí, li regalaria ? uns suros, perquè no en fes més mal.

    XAVI A. 3r B

    1. Antònia

      Hola Xavi!! ?‍♀️

      Em semblen genials els comentaris que has posat sobre l’eriçó ? ?? !!

      Com tu molt bé dius, a ningú li agrada estar sol.??

      Com diu sempre l’Antònia els amics i amigues s’han de cuidar i estimar molt!! ???

      Perquè qui té un amic o una amiga té un tresor. ???

      Una forta abraçada Xavi!! ???

      Antònia F. 3r B

  9. Sofia M. 3r B

    1) Els seus amics li estimen molt, però no poden jugar amb ell, perquè es punxen. ??

    2) Perquè no volen punxar-se.

    3) Deu pensar… Si no tingués punxes seria tot mÉs fàcil. Però la realitat és que som com som i ens hem d’estimar a nosaltres mateixos, tal com som. ?

    Sofia M. 3r B

  10. Antònia F. 3r B

    Hola Sofia!! ?‍♀️

    M’encanten els comentaris que has posat del vídeo de l’eriçó ?!! ??

    Com tu ben dius, ens hem d’estimar a nosaltres mateixos tal com som. ??

    Molt bona pensada Sofia… ??? Una bona lliçó de vida!! ?? Ens hem d’estimar a nosaltres mateixos tal com som. ?

    Una forta abraçada!! ???

  11. Jana F. 3r B

    Bon dia a tothom¡¡¡¡

    Aquí us deixo les meves respostes:

    Què li passa a l’eriçó??? Està molt trist, perquè ningú vol estar amb ell i no té amics???.

    Per què actuen així els seus companys i companyes? Perquè com té les punxes, ningú vol que li punxi.

    Com es pot sentir? Molt trist i sol ??.

    T’agradaria a tu? No m’agradaria, perquè ningú vol estar sol/a.

    Com actuen al final els companys/companyes de la classe? Al final, li fan un regal?, per poder jugar amb ell sense fer-se mal.?

    Una abraçada?

    Jana F. 3r B

    1. Antònia F. 3r B

      Hola Jana!! ?‍♀️

      Et felicito perquè has entès molt bé la història de l’eriçó ???.

      Com tu molt bé has explicat, l’eriçó ? es sentia trist ??, perquè ningú volia jugar amb ell.

      A ningú li agrada sentir-se sol i trist en aquesta vida. ??????

      Però els seus amics pensen una bona solució! ???

      Com tu ja saps, els amics i les amigues s’han de cuidar molt!! ??

      Antònia F. 3r B

  12. MARA S. 3r A

    L’eriçó? ha arribat nou a l’escola ? i els seus companys tenen por ? d’apropar-se a ell, perquè té pinxos i es poden fer mal.

    L’eriçó està molt trist ???, perquè tampoc poden jugar amb ell, va pensar que estaven parlant malament sobre ell. En sortir de l’escola, li van donar un regal ??, l’eriçó no va trobar res, només suros.

    Els suros els van agafar i li van posar a les punxes perquè no fes mal.

    A mi no m’agradaria, perquè estaria sola.?‍♀️?‍♀️

    Jo li posaria plastilina, per convertir-lo en una boleta. ⚽

    MARA S. 3r A

    1. SARA L. 3r A

      Molt bon resum Mara.

      M’agrada molt la proposta que fas de la plastilina ???, així l’eriçó ? no es sentiria aïllat.??

      Gràcies a la col·laboració de tots i totes, podem ajudar a que els i les altres es puguin sentir a gust. ??

      Sara.L 3r A

  13. Berta M. 3r A

    Hola soc la Berta ?

    Jo observo que els companys de l’eriçó no s’apropen perquè punxa.

    El primer dia a l’escola, quan passava, tirava les coses.

    Quan anaven a l’autobús, ningú li deixava un lloc, anava l’ultim i estava molt trist.

    L’endemà, a l’escola, els companys de l’eriçó i ell estaven al gronxador i un dels companys li empenyia, però va gronxar a tots, menys l’eriçó i es va posar molt trist.???

    Anaven tots a l’autobús i una noia li va deixar un lloc, però quan l’eriçó va seure li va fer mal, a la noia i se’n va anar al final una altra vegada.

    Era Nadal i els companys de l’eriçó li van regalar unes coses molt tovetes. Els companys li van ficar les coses tovetes i, després, li van abraçar perquè no punxava.

    Adeu. a tots els de 3r ?

    BERTA M. 3r A

    1. SARA L. 3r A

      Molt bé Berta, has fet molt bones observacions. ??

      T’animo a que puguis respondre a algun altre company o companya ??, com he fet jo o, fins i tot, fer algun comentari dels demés.

      Tal i com li he comentat a altres nens i nenes, és important fer el que ens agradaria per nosaltres ? i. en aquest cas, seria fer que l’eriçó ? es senti integrat i no apartat. ??

      Sara. L 3r A

  14. ESTHER P. 3r B

    Penso que l’eriçó ?, com era nou a l’escola, no tenia amics i punxava molt amb les punxes ??? i feia mal els seus companys ???.

    Finalment, era Nadal i els seus amics li van fer un regal ?, però el eriçó ? no entenia el que havia a la caixa ? i els amics li van posar les gomes a les punxes i aixi podia abraçar-los. ???

    Es sentia molt trist, però després ja estava millor. ??

    ESTHER P. 3r B ???

    1. Antònia F. 3r B

      Hola Esther!! ?‍♀️

      Has fet molt bé el resum de la història de l’eriçó ?, amb els seus companys/es. ???

      Sobretot, t’has adonat que l’eriçó ? es sentia trist ??, perquè no li agradava estar sol.

      Finalment, ho van poder solucionar!! ???

      Fins aviat, ???

      Antònia F. 3r B

  15. Clara W. 3r B

    Hola!! ?‍♀️

    Ohhh, aquest vídeo m’ha encantat, encantat ???!!!

    *Què li passa a l’eriçó ?? Doncs que ell tenia punxes i els altres animals no en tenien, i quan jugaven amb ell a pilota ⚽, amb les seves punxes la pilota ⚽ es desinflava.

    A l’autobús ?, havia d’anar al darrera, perquè punxava. Una amiga li va dir que segués és al seu costat… però quan el bus va córrer ?, l’esquirol es va punxar ?️ i va haver de seure de nou al darrera ???.

    *Per què actuen així els seus companys i companyes? Perquè ell tenia punxes i els altres no… Volien jugar amb ell però no era possible ?‍♂️?‍♂️?‍♂️!

    *Com es pot sentir? Molt trist ???.

    *T’agradaria a tu? No.. ?

    *Com actuen al final els companys/companyes de la classe? Al final juguen amb ell, s’abracen perquè per Nadal, van anar a l’arbre de Nadal ?, l’esquirol li va donar un regal . Van trobar una solució ??? per a les seves punxes ?.

    Està molt bé la història, és molt bonica ??. És sobre l’amistat i els bons amics ???.

    **Teniu alguna altra proposta ???? Potser uns petits coixins…He,he,he ???!

    Clara W. 3r B ??

    1. Antònia F. 3r B

      Hola Clara ?‍♀️,

      Ja veig que has vist el vídeo i t’ha agradat molt!!???

      La veritat és que la història és molt bonica. ??

      Com tu dius l’amistat i els bons amics s’han de cuidar, perquè després els altres també fan coses per tu.???

      Una forta abraçada Clara!! ???

      Antònia F. 3r B

Respon a Antònia F. 3r B Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>