Proposta 13. Cicle Mitjà 3.

  • Activitat 1: Català

Aquesta setmana tenim alguna proposta sobre el mar, per això us deixem aquesta comprensió lectora sobre els fars, així com uns exercicis d’ortografia sobre la h i l’apòstrof.

CLICA, PER DESCARREGAR EL DOSSIER D’ACTIVITATS

CLICA, PER DESCARREGAR EL DOSSIER D’ACTIVITATS

*A EXTRES teniu alguns enllaços, per jugar i practicar.

 

  • Activitat 2: Mates

Us deixem unes activitats per resoldre que contenen problemes.

CLICA, PER DESCARREGAR EL DOSSIER D’ACTIVITATS

*A EXTRES teniu alguns enllaços, per jugar i practicar.

  • Activitat 3: Castellà 

Os dejamos una comprensión lectora y unas actividades para trabajar más a fondo el sustantivo, así como la ortografía de m,n y los sinónimos.

 

  CLICA, PER DESCARREGAR EL DOSSIER D’ACTIVITATS

  • Activitat 4: Anglès

Let’s continue with more illnesses of the different parts of the body and the treatments that can be applied. Look at the pictures to do the exercises.

Continuem amb les malalties de les diferents parts del cos i els tractaments que es poden aplicar. Mira les imatges per omplir els exercicis.

CLICA, PER DESCARREGAR EL DOSSIER D’ACTIVITATS

Here you have a song and some exercises related with some vocabulary we have worked with. Listen to the song and complete.

Aquí teniu una cançó amb alguns exercicis relacionats amb el vocabulari que ja heu treballat. Cliqueu a sobre de la imatge, escolteu la cançó i completeu el dossier.

CLICA, PER DESCARREGAR EL DOSSIER D’ACTIVITATS

*A EXTRES teniu alguns enllaços, per jugar i practicar.

  • Activitat 5: Valors

Us proposem que mireu aquest curt amb molt atenció, segur que os sorprendrà, i després responeu a les següents preguntes a un full a part.

Abans de veure el vídeo, llegeix bé les preguntes.

CLICA, PER DESCARREGAR

Escolta aquesta cançó sobre la lluna i després escriu a comentaris què has escoltat i t’ha transmet. Si pots, fer algun comentari d’algun dels teus companys o companyes, segur que trobaràs respostes diferents a les teves. Estàs d’acord amb ells o elles també?

Et deixem algunes frases que pots utilitzar:

    1. Aquest vídeo explica la història sobre…
    2. La cançó parla de…
    3. He sentit o m’ha agradat perquè…

EXTRES:

  • Català: 

Us deixem uns links per practicar amb l’escriptura.

Clica on diu llegeix i endevina.

  • Matemàtiques:

Us deixem uns links per practicar amb els números.

Taules de multiplicar. 

Problemes.

Problemes de multiplicacions.

  • Anglès: 

Links to practise.

Links per practicar.

Roba 

Health and illness  

Here you have a link to practise with some songs.

Aquí teniu un enllaç per practicar amb algunes cançons. 

 

22 comentaris

  1. Berta Molina Gericó

    Hoooooooollllllllaaaaaaaaaa! Què tal ? com esteu tots i totes?
    Jo observo que…
    1) Com es diu la barca? La luna.
    2) Per què li diem barca i no vaixell? Perquè la barca és més petita i també perquè cap menys gent i el vaixell es més gran i cap més gent.
    Quines diferències hi ha entre les dues embarcacions? La barca és per ramat i el vaixell no.
    3) Els personatges que surten, quina relació tenen?
    Jo dic que és el fill, avi i el pare.
    4) Quina feina fan els personatges a la lluna? Fan la feina de recollir totes les estrelles.
    Per què escombren? Escombren perquè volen fer la forma de la lluna.
    Podries dir els diferents estats de la lluna:
    1 la luna nueva
    2 cuarto creciente
    3 luna llena
    4 cuarto menguante.
    Com arriben fins a la lluna? Amb una escala súper llarga.

    Adéu nens i nenes de 3r.

    1. Escola

      Molt bé Berta, molt bona observació del vídeo. Gràcies a la col·laboració de tots poden fer que la lluna segueixi estant brillant.
      Què t’ha transmet la cançó? T’ha agradat? Com t’ha fet sentir? Et porta algun record?

  2. BIEL C. 3r B

    Hola a tothom?

    Proposta 13 Activitat 5 Valors

    1. Com es diu la barca? La Luna

    2. Per què li diem barca i no vaixell? Quines diferències hi ha entre les dues embarcacions?

    -El vaixell té vela i la barca no té vela ?
    -El vaixell funciona amb motor, i la barca amb rems.
    -El vaixell és més gran que la barca ??
    -El vaixell es pot fer viatges llargs i la barca és per passejar.

    3. Els personatges que surten, quina relació tenen? És a dir, el nom que ocupen a una família. Escull la resposta correcta.

    a. Fill, avi i pare

    4. Quina feina fan els personatges a la lluna? Escombrar-la. Per què l’escombren? Per netejar-la.

    5. Podries dir els diferents estats de la lluna? Busca-ho per Internet, si no ho saps.

    La lluna té 4 fases lunars:

    -Lluna plena ?
    -Lluna nova,?
    -Lluna creixent?
    -Lluna minvant ?

    6. Com arriben fins a la lluna?

    Navegant amb una barca i agafant una escala per pujar-hi.⭐

    Fina aviat ???

    BIEL C. 3r B

    1. Antònia F. 3r B

      Hola Biel! ?‍♀️

      Molt bones les observacions que has fet, sobre la diferència entre la barca i el vaixell!! ???

      També, has dit molt bé les fases de la lluna. ???

      Ja veig que has entès molt bé el missatge. ???

      Fins aviat, ???

      Antònia F. 3r B

  3. BIEL C. 3r B

    Jo he observat en aquest vídeo, que el pare i l’avi li volen ensenyar al nen la seva feina a la seva forma, però el nen troba la manera que li va millor. Agafa l’escombra que li va millor i es posa la gorra a l’inrevés.

    El nen també li ensenya al pare i l’avi, trencant l’estrella gran que no podien escombrar-la i li dona un cop amb un martell. L’estrella gran es trenca sortint estrelles petites i després si van poder escombrar-la, cadascú amb l’escombra que li anava millor.

    He aprés que hem d’escoltar els consells,però cadascú ha de trobar la seva forma de fer les coses, arribant al mateix resultat.

    Fins aviat?

    BIEL C. 3r B

    1. Antònia F. 3r B

      Molt bé, Biel!! ???

      Tothom ha d’escoltar els consells dels altres ???, però cadascú ha de trobar la millor manera de fer les coses. ???

      Genials, els teus comentaris!! ???

      Fins aviat, ???

      Antònia F. 3r B

  4. CLARA W. 3r B

    Hola a tots, sóc la CLARA!

    He observat un pare, un avi i un nen, que van anar a la lluna a escombrar la lluna. I va venir una estrella molt gran i ells es van amagar. Després, el nen va agafar un martell i va pujar i amb un cop… Van caure moltes estrelles, ell inclòs.
    Al final, van escombrar la lluna i va sortir la lluna minvant 🙂

    1. Com es diu la barca?
    La LLuna

    2. Per què li diem barca i no vaixell? Quines diferències hi ha entre les dues embarcacions?
    El vaixell és més gran, i la barca és més petita.

    3. Els personatges que surten, quina relació tenen?
    És a dir, el nom que ocupen a una família. Escull la resposta correcta.

    a. Fill, avi i pare.

    4. Quina feina fan els personatges a la lluna? Per què l’escombren?
    Escombren la lluna per fer-la d’una altra forma que és… la LLUNA Minvant amb forma de C

    5. Podries dir els diferents estats de la lluna? Busca-ho per Internet, si no ho saps.

    La lluna té quatre estats:

    LLUNA MINVANT
    LLUNA CREIXENT
    LLUNA PLENA
    LLUNA NOVA

    6. Com arriben fins a la lluna?
    Amb una escala moooolt llargaaaa

    Adeu!!

    CLARA W. 3r B

    1. Antònia F. 3r B

      Hola Clara! ?‍♀️

      Molt bé, els comentaris que fas del vídeo de la lluna.???

      A mi m’agrada molt la lluna i penso, que com tu has explicat molt bé, el nen va escombrar la lluna, perquè fos la lluna minvant!! ??

      Ja veus que hi ha moltes interpretacions!! ???

      Fins aviat, ??

      Antònia F. 3r B

  5. Sofía M. 3r B

    1)La luna
    2)Una barca es mou gràcies a uns rems i el vaixell té un motor i té teulada.
    3)Fill, avi i pare (a)
    4)Creaven les etapes de la lluna escombrant les estrelles?????????
    5)
    -Lluna minvant ?
    -Lluna quart minvant?
    -Lluna gibosa minvant?
    -Lluna plena?
    -Lluna gibosa creixent ?
    -Lluna quart creixent?
    -Lluna creixent?
    -Lluna nova?
    6)
    Amb una escala i un àncora.

    Sofía M. 3r B

    1. Antònia F. 3r B

      Hola Sofía!?‍♀️

      Molt bona la frase “Creaven les etapes de la lluna escombrant les estrelles”.???

      Què bonic fer volar la nostra imaginació!! ???

      Fins aviat, ???

      Antònia F. 3r B

  6. ESTHER P. 3r B

    Holiiiiiiiiiii????

    1. Com es diu la barca? La Luna
    2. Per què li diem barca i no vaixell? Quines diferències hi ha entre les dues
    Una barca és més petita i el vaixell és més gran.

    3 Fill, avi i pare.

    4. Quina feina fan els personatges a la lluna? Fan la forma de la lluna.

    5. Podries dir els diferents estats de la lluna? Busca-ho per Internet si no ho saps. Lluna plena, lluna nova i lluna creixent.

    6. Com arriben fins a la lluna? Amb una escala.

    ???????

    ???????????????

    ?????????????????????????????

    ESTHER P. 3r B

    1. Antònia F. 3r B

      Molt bé Esther!! ???

      Ja veig que has entès molt bé el vídeo i has buscat les fases de la lluna. ???

      Genials, els teus comentaris! ???

      Antònia F. 3r B??

  7. Diego 3rA

    1) Com es diu la barca? la lluna.

    2) Per què li diem barca i no vaixell? Perquè la barca és més petita i el vaixell més gran.
    Quines diferències hi ha entre les dues embarcacions? Que la barca és més petita que el vaixell.

    3.a) fill,avi,pare

    4. Quina feina fan els personatges a la lluna? Recollir les estrelles.

    5. Podries dir els diferents estats de la lluna? Busca-ho per Internet si no ho saps.

    5.1-Quan la veiem tota, s’anomena lluna plena.

    5.2-Si no la veiem es diu lluna nova.

    5.3-Quan té forma d’una C s’anomena quart minvant.

    5.4- Si té forma de D es diu quart creixent.

    6. Com arriben fins a la lluna? Amb una escala.

    1. Escola

      Molt bé Diego, molt bones respostes. Per què creus que escombren la lluna, que passaria si no ho fessin?
      Que t’ha semblat la cançó? Què t’ha transmet?

      Sara.L 3rA

  8. MARA

    Hoooola a tots i a totes!!!!!!! Com esteu? ???????.
    Per a mi la història va d’un nen ?‍ que estava amb dos mariners ?️, ells es barallaven per el nen ?‍ Després van treure una escala fins la lluna i el nen ?‍ va veure ?️ que estava coberta d’estels.
    Una altra vegada els mariners ?️ es van barallar per ell però el nen es va posar el barret ? com volia i va agafar el rasclet. Era molt decidit!
    La cançó parla com de la lluna o del cel.
    Primer he sentit una mica de pena ??? perquè el nen no sabia que fer, però després he vist que era molt decidit i ell s’havia alegrat ??????? Llavors m’he posat contenta ???????.
    M’ha agradat veure la lluna perquè és molt bonica ??????.
    Adéu a tots i a totes!!!!!!!???????.

    1. Escola

      Hola Mara,
      Si que al principi sembla que el nen està sorprès, de vegades et topes amb situacions que no saps que fer o com solucionar-les, però amb la col·laboració de tots han pogut resoldre-ho. Si haguès hagut de fer aquesta feina sol, segurament haguès trigat molt més. Deu ser important escombrar la lluna, que podria passar si no?
      La cançó de la lluna és bonica, és molt calmada, va bé per relaxar-se oi?

      Sara.L 3rA

  9. Blanca Garcia 3ºA

    1.La lluna.
    2.A una barca caben poques persones i un vaixell pot portar moltes persones i pot viatjar més lluny.
    3.Fill,avi i pare.
    4.Escombren per fer les fases de la lluna.
    5.Fases de la lluna: Lluna plena,lluna nova,quart minvant i quart creixent.
    6.Amb una escala molt molt alta.

  10. Blanca Garcia 3ª A

    La cançó “Canción para bañar la luna” crec que parla de las aventuras de la lluna
    quan es reflexa a l’aigua. És una cançó molt tranquil·la i amb molt sentiment.
    Transmet molta pau i tranquilitat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>